PDA

Επιστροφή στο Forum : Αραγε ο ΜΑΡΚΟΣ εζησε στην παλαιστίνη με τον Ιησού?


kaen
31-12-06, 13:56
Για να δούμε τι λεει στο 5 κεφάλαιο του ευαγγελίου του.

Ε͵. Καὶ ἦλθον εἰς τὸ πέραν τῆς θαλάσσης εἰς τὴν χώραν τῶν Γεργεσηνῶν. καὶ ἐξελθόντος αὐτοῦ ἐκ τοῦ πλοίου εὐθέως ἀπήντησεν αὐτῷ ἐκ τῶν μνημείων ἄνθρωπος ἐν πνεύματι ἀκαθάρτῳ, ὃς τὴν κατοίκησιν εἶχεν ἐν τοῖς μνήμασι, καὶ οὔτε ἁλύσεσιν οὐδεὶς ἠδύνατο αὐτὸν δῆ σαι, διὰ τὸ αὐτὸν πολλάκις πέδαις καὶ ἁλύσεσι δεδέ σθαι, καὶ διεσπάσθαι ὑπ᾽ αὐτοῦ τὰς ἁλύσεις καὶ τὰς πέδας συντετρῖφθαι, καὶ οὐδεὶς ἴσχυεν αὐτὸν δαμάσαι· καὶ διὰ παντὸς νυκτὸς καὶ ἡμέρας ἐν τοῖς μνήμασι καὶ ἐν τοῖς ὄρεσιν ἦν κράζων καὶ κατακόπτων ἑαυτὸν λίθοις. ἰδὼν δὲ τὸν ᾽ησοῦν ἀπὸ μακρόθεν ἔδραμε καὶ προσεκύνησεν αὐτόν, καὶ κράξας φωνῇ μεγάλῃ λέγει· τί ἐμοὶ καὶ σοί, ᾽ησοῦ, υἱὲ τοῦ Θεοῦ τοῦ ὑψίστου;


τα παλαιότερα ελληνικά χειρόγραφα λένε αυτό το θαύμα πραγματοποιήθηκε στο έδαφος των Γερασηνών.



Για να δούμε εδώ τι μας λεει.
Για οσους δεν γνωρίζουν η γεράσα απέχει πάνω 40 χιλιόμετρα απο την λίμνη της Γαλιλαίας.

Μια ματιά στον χάρτη θα σας βοηθήσει.
http://www.intervarsity.org/mx/item/4871/download/?PHPSESSID=d38c26c97f87c19367757031373052d4



Ετσι εχουμε τα ακόλουθα συμπεράσματα.


Πέραν του οτι ο Χριστός * εμφανίζετε Βίαιος στα καημένα τα ζωάκια που πήγε η ευγένεια του ?
Αυτα τα δυστυχα τα γουρούνια πρέπει να ετρεξαν πάνω απο 40 χιλιόμετρα για να πάνε να πνιγούν!!!!!!!!!!!!!!

ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΘΑΥΜΑ!!!!!!!!!
χαχαχαχαχαχααχα
Δηλάδη Ουτε οι μαραθωνοδρόμοι δεν τρέχουν τόσο!!!!



Αυτο απο μόνο του δεχνει οτι ο Μάρκος δεν ειχε ιδέα απο την γεωγραφία της παλαιστίνης και φυσικά δεν θα μπορούσε να είναι αυτόπτης μαρτυρας των θαυμάτων του ιησού και κατα συνέπεια δεν θα μπορουσε να είναι και μαθητής του κλπ κλπ κλπ κλπ .


Μήπως καποιος εχει αντίθετη αποψη επ αυτού?











:31 και παλιν εξελθων εκ των οριων τυρου και σιδωνος ηλθεν δια σιδωνος εις προς την θαλασσαν της γαλιλαιας ανα μεσον των οριων δεκαπολεως


εδώ και αν εχει λάθη δηλαδή πρέπει να περπάτησαν 80 χιλιόμετρα για να κανουν το θαυμα και να γυρίσουν ανατρέξτε στα αρχαία κείμενα και θα τα βρείτε ολα. Η κλαύτερη πηγή είναι η Αγία γραφή :)))))))))))







Απο την αλλη εχουμε τον Ιωάννη που τα ευαγγέλια του γραφτηκαν το 110 μχ.

Δηλαδή πρέπει να ηταν ας υποθέσουμε 20???? οταν ηταν μαθητης του χριστού 10??????/ αρα 110-33 που σταυρώθηκε ο υποτιθέμενος ιησούς εχουμε μια διαφορα 77 ετών + 20 πες να ηταν οταν ζούσε ο Ιησούς 97 ετών.

Τι μας λετε
Δηλαδη ενας ανθρωπος εζησε 97 χρόνια και οχι μόνο ΕΓΡΑΨΕ και ΘΥΜΟΤΑΝΕ με ακρίβεια τι εγινε πριν 77 χρόνια.
ΑΦΥΣΙΚΟ δεν νομίζετε?¨











ΜΑΤΘΑΙΟΣ

Ματθ. 27,51 Καὶ ἰδοὺ τὸ καταπέτασμα τοῦ ναοῦ ἐσχίσθη εἰς δύο ἀπὸ ἄνωθεν ἕως κάτω, καὶ ἡ γῆ ἐσείσθη καὶ αἱ πέτραι ἐσχίσθησαν,

Ματθ. 27,51 Και ιδού το παραπέτασμα του ναού, που εχώριζε τα άγια των αγίων από τα άγια, εσχίσθη εις δύο από επάνω έως κάτω και η γη συνεκλονίσθη από τον σεισμόν και οι πέτρες εσχίσθησαν

Ματθ. 27,52 καὶ τὰ μνημεῖα ἀνεῴχθησαν καὶ πολλὰ σώματα τῶν κεκοιμημένων ἁγίων ἠγέρθη,

Ματθ. 27,52 και τα μνημεία εις την περιοχήν της Ιερουσαλήμ ανοίχθησαν μόνα των και πολλά σώματα των πεθαμένων αγίων ανεστήθησαν·

Ματθ. 27,53 καὶ ἐξελθόντες ἐκ τῶν μνημείων, μετὰ τὴν ἔγερσιν αὐτοῦ εἰσῆλθον εἰς τὴν ἁγίαν πόλιν καὶ ἐνεφανίσθησαν πολλοῖς.

Ματθ. 27,53 και αφού εξήλθαν από τα μνημεία μετά την ανάστασιν του Χριστού, εισήλθαν εις την αγίαν πόλιν, την Ιερουσαλήμ και παρουσιάσθησαν εις πολλούς.





Μωρέ τι μας λέτε δηλάδη τα πτώματα πηγαν στην πόλη και κανεις μα κανεις ιστορικός Ρωμαίος η εβραίος η οτι δήποτε αλλο δεν κατέγραψε αυτο το γεγονος και δεν μας είπε ουτε ενα ονομα ενος αναστηθέντος?

Αυτο θα πει θεόπνευστα γράμματα.


*Απο beetlejuice: Ακομη μια προειδοποιηση kaen για σεβασμο στα πιστευω του/των αλλου.

leo morpheus
31-12-06, 18:08
Αν και οι απόψεις μας σε αρκετά σημεία μοιάζουν,με στεναχωρεί που είσαι τόσο επιθετικός.Άλλο να ερευνούμε ιστορικά θέματα με ψυχρό μάτι παρατηρητή και άλλο να προσβάλλουμε τα πιστεύω του άλλου...
Το ίδιο έκανε ο Παύλος στην Αθήνα...γιατί να γίνουμε όμοιοι του;
Σαν Έλληνες πρέπει να σεβόμαστε τη θρησκεία των άλλων ακόμα κι αν αυτοί όπως φάνηκε δεν σεβάστηκαν τη δικιά μας...
Καταλαβαίνω την οργή σου αλλά ο τελευταίος που φταίει είναι ο Χριστός,είτε υπήρξε ή όχι...ξέρεις πολύ καλά ποιοι φταίνε!

Μιχάλης
31-12-06, 18:20
Καεν μου, πρέπει να είσαι εξαιρετικά πληγωμένος από αυτή τη θρησκεία, τόσο που ολόκληρη η ζωή σου περιστρέφεται γύρω από την προσπάθεια να αποκαλύψεις την δήθεν απάτη της. Νομίζω όμως πως στο φόρουμ αυτό αποδεικνύεις άλλα πράγματα, γιατί βλέπεις αυτά δεν κρύβονται. Αν και ψοφάω ειλικρινά για σοβαρό διάλογο περί των θρησκειολογικών, κρίνω πως κάτι τέτοιο δνε μπορεί να γίνει μαζί σου. Έχεις μπερδευτεί τόσο πολύ, και αυτό γιατί οι πηγές σου είναι συγκεκριμένες και εντελώς μα εντελώς υποκειμενικές και το ύφος σου τόσο απαξιωτικό και επιθετικό, που καθιστά αδύνατο και μη επιθυμητό μαζί σου, τουλάχιστον εκ μέρους μου, το διάλογο. Σου έχουν γίνει αρκετές επισημάνσεις να προσέξεις λίγο το υφάκι σου και μετά να συζητήσουμε αλλά κάτι τέτοιο έως τώρα μοιάζει να είναι αδύνατο για σένα. Εδώ μέσα μπαίνεις μόνο και μόνο για να τα "χώσεις" στο χριστιανισμό, να παραθέσεις κείμενα που διάβασες στο google και σε συγκεκριμένα έντυπα και χωρία από τις Γραφές ερμηνευμένα με το δικό σου μονοσήμαντο τρόπο. Λάθος κατάλαβες πως εδώ μέσα παίζουμε. Πρόσεξε το ύφος σου και μετά συζητάμε αν θες. Διαφορετικά δεν βλέπω μέλον στις συζητήσεις μας.

excellent
31-12-06, 18:39
Το λάθος σου Kaen είναι ότι μιλάς με φανατισμό και δεν φαίνεται να δέχεσαι αντίθετη άποψη, έτσι όταν κάποιος διαβάσει ένα μήνυμά σου απαξιά να απαντήσει, γιατί ξέρει ότι θα είναι άδικος κόπος 100%. Επίσης παρατήρησα γενικά από τα μηνύματά σου στο forum ότι είσαι αντίθετος στον χριστιανισμό, χωρίς να ξέρεις τίποτα για αυτόν.

Διόρθωσε αυτό που σου λέω και θα δείς ότι θα προθυμοποιηθούν να απαντήσουν αρκετοί.

Litsa
04-02-07, 21:45
Είχα αναφέρει σε προηγούμενο ποστ σε άλλο τοπίκιο πως οι συγγραφείς των
ευαγγελίων πολύ πιθανόν να μην είναι καν χριστιανοί αλλά απλοί γραφιάδες.
Υπάρχει ένας λαβύρινθος από αντιφάσεις και σκόπιμες παραπλανήσεις και
στυγνές διαστρεβλώσεις της ιστορίας που προφανή στόχο έχουν να αποθαρρύνουν
μελλοντικούς ερευνητές ή να τους ρίξουν στην παγίδα που έχει πέσει ο Κάιν
να τα αντιμετωπίσουν μα παιδαριώδη τρόπο και όχι με αυστηρή κριτική
διάθεση και να επιτρέψουν στην προπαγάνδα να κάνει πανηγύρι στις πλάτες
των πιστών.

Αν εξετάσουμε τα ευαγγέλια από μια άλλη οπτική θα αντιληφθούμε πως
οι συγγραφείς έχουν πλήρη άγνοιά τους για οτιδήποτε έχει σχέση με την
Παλαιστίνη. Οι περιοχές που βάζουν τον Ιησού να κινείται, είναι φοβερά
μικρές. Τα ονόματα των τοποθεσιών πού αναφέρουν, όταν δεν είναι
ανύπαρχτα, είναι τόσο γνωστά, που θα τα ήξερε οποιοσδήποτε είχε ακούσει
κάτι για Παλαιστίνη. Τη μικρή λίμνη, με το γλυκό νερό, Γενησαρέτ, την
αποκαλούν «θάλασσα της Γαλιλαίας».
Τη δεύτερη σε σημαντικότητα πόλη της Ιουδαίας, την Τιβεριάδα, την
αγνοούν. Αγνοούν επίσης, κι αυτή τη Νεκρή θάλασσα. Απ' τα τόσα βουνά,
που υποτίθεται ότι ανέβηκε ο Ιησούς, δεν αναφέρεται κανενός η ονομασία.
Δε γίνεται κανένας λόγος για τους χείμαρρους του Ιορδάνη, πού ορισμένοι
απ' αυτούς, όπως ο Γιαρμούκ κι ο Γιαμπόκ, ήταν πασίγνωστοι. Δεν αναφέρεται
καμιά ονομασία τόπου, απ' τις δεκάδες που υπάρχουν ανάμεσα στις Σαμάρεια,
Περαία, Ιερουσαλήμ.

Ο Μάρκος μιλάει για ένα κοπάδι ... 2.000 γουρουνιών, σαν να πρόκειται
για κοινό θέαμα. Κι αυτό, σε μια χώρα που το χοιρινό κρέας θεωρείται
απαγορευμένη τροφή. Δεν νομίζω να υπήρχε ούτε μισό γουρούνι εκείνη
την εποχή στην Παλαιστίνη. Απ την άλλη πλευρά δεν αναφέρουν ούτε ένα
από τα ζωάκια ή τα φυτά, που συντελούν στην όποια ιδιορρυθμία της Παλαιστίνης.
Η ύαινα, το τσακάλι, ο χαμαιλέοντας, ζώα που εκείνη την εποχή αφθονούσαν
στην περιοχή, δεν αναφέρονται καθόλου. Αναφέρονται όμως ο λύκος, το κοράκι,
η σαύρα, ζώα που αποτελούν σημείο αλληγορίας σε άλλες περιοχές όπως στην
Ελλάδα και στην Μικρά Ασία. Τα πλέον κοινά δέντρα της Παλαιστίνης, όπως
η πορτοκαλιά, η αμυγδαλιά, και κυρίως η χουρμαδιά, είναι σαν να μην
υπάρχουν.

Να κάνουμε μια περιήγηση και σε άλλες ιστορικού περιεχομένου αντιφάσεις
Ο Άννας πάλι, δεν υπήρξε ΠΟΤΕ συναρχιερέας με τον Καϊάφα, για τον απλούστατο
λόγο, πως ποτέ δεν υπήρξαν ΠΟΤΕ στην Ιερουσαλήμ δυο Αρχιερείς, ταυτόχρονα
όπως δεν υπάρχουν και σήμερα ταυτόχρονα δύο Αρχιεπίσκοποι ή δύο Πρόεδροι
Δημοκρατίας.
Στην πραγματικότητα, ο Άννας (Άνανος κατά Φλάβιο Ιώσηπο) υπήρξε Αρχιερέας
απ' το 6 μ.Χ. ώς το 15, ενώ ο Καϊάφας που ήταν γαμπρός του, υπήρξε Αρχιερέας
απ' το 18 ώς το 36 μ.Χ. Ενδιάμεσά τους, τη θέση κατείχαν άλλοι τρεις Αρχιερείς,
που όμως δε διασώθηκαν τα ονόματά τους. Η περίφημη απογραφή πάλι, δεν έγινε
το 1 αλλά το 6 μ.Χ. Δέκα ολόκληρα χρόνια, δηλαδή, ύστερα απ' το θάνατο του
Ηρώδη του Μεγάλου, ο οποίος πέθανε αποδειγμένα το 4 π.Χ.

Συνεχίζεται

Pertinax
06-02-07, 02:52
Τη δεύτερη σε σημαντικότητα πόλη της Ιουδαίας, την Τιβεριάδα, την αγνοούν.
Η θάλασσα (λίμνη) της Τιβεριάδας που τοποθετείται στην Γαλιλαία, τί σχέση έχει με την πόλη Τιβεριάδα της Ιουδαίας;
["Μετά ταύτα εφανέρωσεν εαυτόν πάλιν ο Ιησούς τοις μαθηταίς επί της θαλάσσης της Τιβεριάδος. - Ιωάν, κα', 1]

Ο Άννας πάλι, δεν υπήρξε ΠΟΤΕ συναρχιερέας με τον Καϊάφα, για τον απλούστατο
λόγο, πως ποτέ δεν υπήρξαν ΠΟΤΕ στην Ιερουσαλήμ δυο Αρχιερείς, ταυτόχρονα
όπως δεν υπάρχουν και σήμερα ταυτόχρονα δύο Αρχιεπίσκοποι ή δύο Πρόεδροι
Δημοκρατίας.
Στην πραγματικότητα, ο Άννας (Άνανος κατά Φλάβιο Ιώσηπο) υπήρξε Αρχιερέας
απ' το 6 μ.Χ. ώς το 15, ενώ ο Καϊάφας που ήταν γαμπρός του, υπήρξε Αρχιερέας
απ' το 18 ώς το 36 μ.Χ..
Ο Άννας παρουσιάζεται σαν πεθερός του αρχιερέα Καϊάφα (Ιωάν, ιη' 13).
Βέβαια παρακάτω (ιη' 19, 22) αναφέρεται σαν αρχιερέας, αλλά αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι υπήρχαν δύο αρχιερείς.
Ίσως ήταν σεβαστό πρόσωπο και με κύρος, κάτι σαν "Επίτιμος" που θα λέγαμε σήμερα (όπως ο Μητσοτάκης!!!).
π.χ. έναν πρώην υπουργό, από φιλοφρόνηση, δεν τον αποκαλούν "κύριο τέως υπουργό", αλλά "κύριο υπουργό".

Η περίφημη απογραφή πάλι, δεν έγινε
το 1 αλλά το 6 μ.Χ. Δέκα ολόκληρα χρόνια, δηλαδή, ύστερα απ' το θάνατο του
Ηρώδη του Μεγάλου, ο οποίος πέθανε αποδειγμένα το 4 π.Χ..
Ο Λουκάς αναφέρει ότι ο Ιησούς γεννήθηκε τον καιρό της πρώτης απογραφής του Κυρήνιου ("αύτη η απογραφή πρώτη εγένετο ηγεμονεύοντος της Συρίας Κυρηνίου - Λουκ, β', 2).
Η απογραφή του 6 μ.Χ. που διεξήγαγε ο ηγεμόνας της Συρίας Κυρήνιος, ήταν τοπική και έγινε μόνο στην Ιουδαία. Άρα μπορεί να ήταν μεταγενέστερη απογραφή μιας και αυτή που μας ενδιαφέρει ήταν για όλη την Ρωμαϊκή επικράτεια κατόπιν διαταγής του Αυγούστου.

Σύμφωνα με επιγραφή που βρέθηκε στο ναό του Αυγούστου στην Άγκυρα (γνωστή ως "Διαθήκη του Αυγούστου"), ο Αύγουστος διεξήγαγε τρεις απογραφές πολιτών κατά τα έτη 28 π.Χ., 8 π.Χ. και 14 μ.Χ.
Η δεύτερη απογραφή ίσως να είναι αυτή που αναφέρει ο Λουκάς.
Βέβαια ο Κυρήνιος επιτέλεσε legatus της Συρίας στα χρόνια 6-7 μ.Χ.
Παρόλ' αυτά φαίνεται ότι είχε αναμειχθεί και προηγουμένως στις υποθέσεις της Συρίας. Σύμφωνα με τον Τάκιτο, ανάμεσα στα χρόνια 12-6 π.Χ. νίκησε τους Ομοδανούς στην Κιλικία (η οποία άνηκε στην επαρχία της Συρίας). Επίσης σε μια μη χρονολογημένη επιγραφή από την Αντιόχεια, η οποία βρέθηκε το 1912, ο Κυρήνιος φέρει τον τίτλο του Δίαρχου Αντιοχείας. Τέλος, ο Τάκιτος πάλι, τον παρουσιάζει ως σύμβουλο και μέντορα του νεαρού Γάιου, ο οποίος διετέλεσε legatus της Συρίας κατά το 1 π.Χ.

Γενικά το γεγονός της απογραφής και το πραγματικό έτος της γέννησης του Ιησού είναι πολύ αμφιλεγόμενα.

Litsa
13-02-07, 08:24
Η θάλασσα (λίμνη) της Τιβεριάδας που τοποθετείται στην Γαλιλαία, τί σχέση έχει με την πόλη Τιβεριάδα της Ιουδαίας;
["Μετά ταύτα εφανέρωσεν εαυτόν πάλιν ο Ιησούς τοις μαθηταίς επί της θαλάσσης της Τιβεριάδος. - Ιωάν, κα', 1]

Έκανα λάθος, η Τιβεριάδα πόλη είναι στη Γαλιλαία , είναι εξαιρετικά
πολυπληθής αλλά την αγνοούν οι συγγραφείς των ευαγγελίων.
Βρίσκεται στα αριστερά της λίμνης Γενησαρέτ.
http://img409.imageshack.us/img409/6466/palaistinixs5.jpg

Σα να λέμε, κατέβηκε ο Θεός στη Γη στην Βόρεια Ελλάδα και πήγε στην
Πέλλα στα Γιαννιτσά στα 3-5 πηγάδια Νάουσας και στη Κρύα Βρύση και
δεν ήξερε να έρθει και μια βόλτα στη μεγαλούπολη Θεσσαλονίκη.

Πιθανότατα επειδή δεν υπήρχαν εγκυκλοπαίδειες και γεωγραφικοί άτλαντες
τότε , οι συγγραφείς είχαν κάποια "κενά" στην πληροφόρησή τους.

kiklonas
13-02-07, 14:26
Φίλε Καέν να προσέχεις τι διαβάζεις και να μην βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα, ο Μάρκος λέει οτι πήγε στην χώρα των Γεργεσηνών όχι στην πόλη. Κι εσύ όταν γυρίζεις από διακοπές το καλοκαίρι λες "θα επιστρέψω την Τρίτη στην Αθήνα με το καράβι", άσχετο αν θα επιστρέψεις στον Πειραιά καθότι η Αθήνα δεν είναι παραθαλάσσια. Επίσης αν πας διακοπές και σε ρωτήσει κάποιος ντόπιος "από που είσαι παιδί μου;", θα του πεις "είμαι από την Αθήνα" άσχετα αν είσαι από την Εκάλη Αττικής.

Αν πάρουμε αυστηρά όπως το θέτεις εσύ τις πόλεις τότε η Αθήνα έχει πληθυσμό γύρω στα 200.000 άτομα οι υπόλοιποι δεν μένουν στην αθήνα αλλά σε άλλες πόλεις καθότι η Καλλιθέα για παράδειγμα θεωρείται ξεχωριστή πόλη, η Εκάλη ξεχωριστή, η Κηφισιά ξεχωριστή κ.ο.κ

Επίσης τα ευαγγέλία είναι περιληπτηκα δεν είναι ημερολόγιο, όταν σου λέει πως περπάτησαν από εκεί εώς εκεί δεν σημαίνει οτι την πορεία αυτή την έκαναν μέσα σε μία μέρα, σημαίνει οτι η πορεία που χαράξαν είναι αυτή και στο ενδιάμεσο ταξίδι δεν έγινε κάτι άξιο αναφοράς και προχωράει στη χρονική στιγμη που φτάσανε στο σημείο που έγινε κάποιο γεγονός η οποία χρονική στιγμή μπορεί και να είνια μετά από 20 μέρες. Τι ήθελες να σου πει 12 Μαρτίου ώρα 13.00 περπατήσαμε με θερμοκρασία 40 βαθμών και είπιαμε 2 γαλόνια νερό ο καθένας;

Και επιτέλους πριν κρίνεις κάτι δες και όλες τις απόψεις, ο Ιωάννης ο Θεολόγος στην σταύρωση του Χριστού ήταν 16 χρονών και όχι όπως λες εσύ "ε, δεν θα ήταν 20;". Δεν ήταν λοιπόν, και έπρεπε πρωτού ισχυριστείς οτιδήποτε να το είχες ψάξει. Επίσης ο Ιωάννης πέθανε από φυσικό θάνατο 108 χρονών, και ήταν ο μόνος από τους αποστόλους που πέθανε από φυσικό θάνατο. Μετά την επιφοίτηση του αγίου Πνεύματος εγκαταστάθηκε μαζί με την Θεοτόκο στην Εφεσο οπου και συνέγραψε το ευαγγέλιο του.

Λίτσα, άσε εσύ πια έχεις πάρει γραμμή. Σου εξήγησα πως ο Ηρώδης πράγματι πέθανε το 4π.χ αλλά η χρονολόγηση της γέννησης έγινε τον 6 αιώνα μ.Χ από τον Διονύσιο τον Μικρό και έχει κάνει λάθος κατα 3-4 χρόνια. Διάβασε στο ποστ για την ιστορικότητα του Ιησού που αναφέρω γιατί έκανε λάθος στους υπολογισμούς του.

Με συγχωρείς καλό μου παιδί, επειδή δηλαδή το ευαγγέλιο αναφέρει τον αετό και τον λύκο κτλ και δεν αναφέρει τον χαμελέοντα που θες εσύ είναι ανακριβές, δηλαδή ντε και καλά πρέπει να κολλήσει ο συγγραφέας και έναν χαμελέοντα επειδή υπήρχε στην περιοχή; Στους μύθους του Αισώπου αναφέρεται ο λαγός και η χελώνα, επειδή υπήρχαν και γάτες στην αρχαία ελλάδα πρέπει ντε και καλά να βάλει και μια γάτα; Μα τι λογική είνια αυτή;

Δηλαδή θα δεχόσουν την ακρίβεια της Καινής Διαθήκης αν έλεγε πχ "και διέταξε το ακάθαρτο πνεύμα να μπει στο κοπάδι των χοίρων και οι χοίροι έτρεξαν στην θάλασσα ενώ στο βάθος πέρναγε κι ένας χαμαιλέων";

Litsa
13-02-07, 20:47
Με συγχωρείς καλό μου παιδί, επειδή δηλαδή το ευαγγέλιο αναφέρει τον αετό και τον λύκο κτλ και δεν
αναφέρει τον χαμελέοντα που θες εσύ είναι ανακριβές, δηλαδή ντε και καλά πρέπει να κολλήσει ο συγγραφέας
και έναν χαμελέοντα επειδή υπήρχε στην περιοχή; Στους μύθους του Αισώπου αναφέρεται ο λαγός και η χελώνα,
επειδή υπήρχαν και γάτες στην αρχαία ελλάδα πρέπει ντε και καλά να βάλει και μια γάτα; Μα τι λογική είνια αυτή;

Δηλαδή θα δεχόσουν την ακρίβεια της Καινής Διαθήκης αν έλεγε πχ "και διέταξε το ακάθαρτο πνεύμα να μπει στο
κοπάδι των χοίρων και οι χοίροι έτρεξαν στην θάλασσα ενώ στο βάθος πέρναγε κι ένας χαμαιλέων";

Συχωρεμένος
το σκεπτικό μου δεν το κατάλαβες, θα ξαναπροσπαθήσω.
Αν σου πει κάποιος ότι ήταν στην Κρήτη κάτω από ένα μαστιχόδεντρο και έτρωγε μαστίχα θα καταλάβεις
πως δεν ήταν στην Κρήτη αλλά στη Χίο. Αν σου πει ότι ήταν στα Σκόπια και μάζευε ελιές θα καταλάβεις
ότι ψεύδεται γιατί στα Σκόπια δεν φυτρώνει η ελιά. Αν σου πει ότι ήταν στην Αυστραλία και έβλεπε
γάτες και σκύλους (πολύ πιθανό φυσικά) και δεν είδε κανένα καγκουρό πάλι θα καταλάβεις πως "κάτι δε πάει καλά".
Στην περιοχή της Παλαιστίνης εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν εκτροφεία χοίρων ούτε κοπάδια χοίρων.
Τέτοια βουκολικά τοπία θα μπορούσες να βρεις σε άλλα μεσογειακά μήκη και πλάτη.
Έχουμε μια ένδειξη λοιπόν πως αυτοί που συνέγραψαν τα κείμενα δεν είχαν αποτυπωμένες εικόνες της Παλαιστίνης
στο μυαλό τους. Ενδεχωμένος να μην είχαν πατήσει ποτέ το πόδι τους εκεί αλλά
μόνο από διηγήσεις τρίτων να έγραψαν.
Πιθανότατα είχαν εικόνες απ την Ρώμη ή την Ελλάδα ή την Μικρά Ασία.

kiklonas
13-02-07, 23:37
Πολύ ωραία, για πες μου λοιπόν ο Ομηρος στις πλατιές του παρομοιώσεις λέει σε ένα σημείο "και έμοιαζε σαν λιοντάρι με την χαίτη ανασηκωμένη που ακονίζει τα δόντια και ετοιμάζεται να ορμήσει στο θηρίο". Πού είχε δει ο όμηρος λιοντάρια; Αρα σύμφωνα με την δική σου λογική μάλλον ήταν αφρικανός.

Η Παλαιστίνη την εποχή του Χριστού δεν ήταν ισραηλίτικο κράτος όπως σήμερα και ο πληθυσμός ήταν άραβες, εβραίοι, ρωμαίοι , έλληνες που είχαν ξεμείνει από την δυναστεία των Σελευκίδων, μήπως σου πέρασε από το μυαλό πως το συγκεκριμένο κοπάδι γουρουνιών δεν ήταν εβραίου αλλά κάποιας άλλης εθνικότητας αγρότη;;;;;;;; Που λέει το ευαγγέλιο πως το κοπάδι αυτό ήταν εβραικό;;;

Litsa
15-02-07, 06:35
Το παράδειγμα που φέρνεις είναι άστοχο και κατώτερο των περιστάσεων διότι
ο Όμηρος στην Ιλιάδα και Οδύσσεια κάνει αναφορές με ακρίβεια σε πολλά ζώα
και φυτά που υπάρχουν κανονικότατα στα περιοχές που περιγράφει οπότε αν μιλήσει
και για λιοντάρια και για οτιδήποτε άλλο είναι άνευ υποψίας.

Οι συγγραφείς των ευαγγελίων όμως φαίνεται απ τις περιγραφές τους πως ποτέ
δεν πάτησαν το πόδι τους στην Παλαιστίνη αλλά ότι έγραψαν το έγραψαν έχοντας
μια κεντρική ιδέα την οποία διάνθισαν με ιστορίες που δανείσθηκαν από άλλες μυθολογίες.

Ξέρω πως σε ζεστά κλίματα δεν ενδείκνυται η κατανάλωση χοιρινού κρέατος για τεχνικούς λόγους.
Ξέρω πως ήταν σπάνιο θέαμα ο χοίρος όπως σπάνιο θέαμα είναι στην Ελλάδα οι στρουθοκάμηλοι.
Αν σου πω πως είδα 2000 πουλιά στρουθοκάμηλους να κολυμπάνε σαν δαιμονισμένα στη λίμνη
του Μαραθώνα και να πνίγονται , ε αυτό θα μας παραπέμψει σε άλλους συνειρμούς.

kiklonas
21-02-07, 11:27
Σώπα, τι μας λες δηλαδή η Μικρά ασία και ο ελλαδικός χώρος είναι γεμάτος από λιοντάρια; Να ξέρουμε δηλαδή να φυλαγόμαστε αν είναι μην μας φάει κανένα λιοντάρι.

Εξήγησα πολλάκις πως στην Ιουδαία εκείνη την εποχή δεν ζούσαν μόνο εβραίοι και το κοπάδι χοίρων που αναφέρεις δεν αναφέρεται πουθενά οτι ήταν εβραίου αγρότη.

Επίσης αν όπως λες τα ευαγγέλια είναι μυθοπλασίες τότε θα πρέπει να ήταν πολύ ανόητοι οι συγγραφείς να μην το έχουν λάβει υπόψη τους αυτό και να το έχεις σκεφτεί μόνο εσύ 2000 χρόνια μετά. Ο παραχαράκτης για αυτό ονομάζεται παραχαράκτης γιατί κάνει τόσο καλά τη δουλειά του που δεν μπορείς να καταλάβεις αν το κέιμενο είναι αυθεντικό ή οχι. Αυτό που μου λές περι χοιρινού κρέατος είναι τόσο γνωστό για το Ισραήλ που μόνο ένας άσχετος εντελώς θα του ξέφευγε.

Πρόσεχε όμως γιατί δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ο Λουκάς αναφέρει στο ευαγγέλιο του 32 χώρες και περιοχές, 52 πόλεις, 9 νησιά και πολλούς άρχοντες, χωρίς να αποτύχει ούτε μία φορά! Εχεις την εντύπωση πως θα έκανε ο παραχαράκτης Λουκάς τέτοια έρευνα για όλες αυτές τις πόλεις χωρίς να αποτύχει ούτε μια φορά και θα έπεφτε στην λούμπα του χοιρινού κρέατος; Ας είμαστε λίγο σοβαροί

Litsa
21-02-07, 11:34
Πρόσεχε όμως γιατί δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ο Λουκάς αναφέρει στο ευαγγέλιο του 32 χώρες και περιοχές, 52 πόλεις, 9 νησιά και πολλούς άρχοντες, χωρίς να αποτύχει ούτε μία φορά! Εχεις την εντύπωση πως θα έκανε ο παραχαράκτης Λουκάς τέτοια έρευνα για όλες αυτές τις πόλεις χωρίς να αποτύχει ούτε μια φορά και θα έπεφτε στην λούμπα του χοιρινού κρέατος; Ας είμαστε λίγο σοβαροί

Ε να που πέσανε στη λούμπα όμως.
Μπορεί οι συγγραφείς να είναι περισσότεροι του ενός,
ο ένας δεν γνώριζε για το χοιρινό κρέας και έγραψε την
βλακεία του και "καρφώθηκε", κάποιος άλλος έγραψε
με σχετική επιτυχία για τους άρχοντες.

Πάλι καλά που δε γράψανε ότι φάγανε και χαβιάρι και σαγανάκι γαρίδες να λες. . .

kiklonas
21-02-07, 11:51
Ε μαζί σου δεν μπορεί κανείς να κάνει σοβαρή συζήτηση καθότι η λογική σου είναι όσα φάμε, όσα πιούμε. Δεν μπορείς να βάλεις τις σκέψεις σου σε χρονική σειρά, τι να σου κάνω δεν μπορώ με εικονική πραγματικότητα να αναπλάσω την σκέψη σου

R-b-t3r
21-02-07, 13:00
Το παράδειγμα που φέρνεις είναι άστοχο και κατώτερο των περιστάσεων διότι
ο Όμηρος στην Ιλιάδα και Οδύσσεια κάνει αναφορές με ακρίβεια σε πολλά ζώα
και φυτά που υπάρχουν κανονικότατα στα περιοχές που περιγράφει οπότε αν μιλήσει
και για λιοντάρια και για οτιδήποτε άλλο είναι άνευ υποψίας.
Ο όμηρος είναι λαογραφικό δεν είναι ιστορικό κείμενο. Μην ξεχνάς ότι αναφέρει καύση νεκρών στον τρωικό πόλεμο ενώ ξέρουμε ότι αυτό συνέβει πολύ αργότερα κατά την γεωμετρική εποχή....


Ξέρω πως σε ζεστά κλίματα δεν ενδείκνυται η κατανάλωση χοιρινού κρέατος για τεχνικούς λόγους.
Ξέρω πως ήταν σπάνιο θέαμα ο χοίρος όπως σπάνιο θέαμα είναι στην Ελλάδα οι στρουθοκάμηλοι.
Αυτό δεν ισχύει σε πληροφορώ. Και το αρνίσιο κρέας είναι πολύ λιπαρό και δεν κάνει να καταναλώνεται στη ζέστη, οι μωαμεθανοί και οι εβραίοι όμως το τιμούν δεόντως....:D

Litsa
21-02-07, 13:23
Για τον Όμηρο αναφέρθηκε από τον Κυκλώνα και δώθηκε αυτή η απάντηση από μένα.
Ότι οι βουκολικές περιγραφές του Ομήρου δεν "προκαλούν" , εντάξει , είναι γνωστό
πως υπάρχουν αναχρονιστικά στοιχεία και επίσης μεγάλο θέμα το Ομηρικό.

Αυτό δεν ισχύει σε πληροφορώ. Και το αρνίσιο κρέας είναι πολύ λιπαρό και δεν κάνει να καταναλώνεται στη ζέστη, οι μωαμεθανοί και οι εβραίοι όμως το τιμούν δεόντως....:D

Νταξ, και μεις τι φταίμε ; :D :D

Αλλά και δύο χιλιάδες γουρουνάκια . . . ξέρεις τι βρόμα
και τι μπόχα και το μύγα θα βγάζανε ?
Ενώ τα προβατάκια . . . όσο νάναι , είναι πιο γλυκούλια.

R-b-t3r
21-02-07, 14:35
Για τον Όμηρο αναφέρθηκε από τον Κυκλώνα και δώθηκε αυτή η απάντηση από μένα.
Ότι οι βουκολικές περιγραφές του Ομήρου δεν "προκαλούν" , εντάξει , είναι γνωστό
πως υπάρχουν αναχρονιστικά στοιχεία και επίσης μεγάλο θέμα το Ομηρικό.
Μάλλον το θέμα για τα ομηρικά έπη αξίζει κάποιο άλλο thread.
Παρακαλώ είστε ελεύθερη να κάνετε τα θυρανοίξεια....

Νταξ, και μεις τι φταίμε ; :D :D

Αλλά και δύο χιλιάδες γουρουνάκια . . . ξέρεις τι βρόμα
και τι μπόχα και το μύγα θα βγάζανε ?
Ενώ τα προβατάκια . . . όσο νάναι , είναι πιο γλυκούλια.
Δεν είπα ότι φταίς αλλά είναι λίγο ανούσιο να συζητάμε για τα γουρούνια στην αρχαία παλαιστίνη, δεν νομίζεις? :D
Τουλάχιστον να υπάρχει διαμάχη γύρω από πιο σοβαρά και πιο ουσιαστικά σημεία....

Litsa
26-02-07, 08:20
Τουλάχιστον να υπάρχει διαμάχη γύρω από πιο σοβαρά και πιο ουσιαστικά σημεία....

Όπως ;

Το ότι τα ευαγγέλια τα έγραψαν περισσότεροι του ενός και δεν ήταν
Παλαιστίνιοι στην καταγωγή. . . δεν είναι ένα "ουσιαστικό σημείο" ;

Πολύ ουσιαστκό βέβαια δεν είναι αλλά έχει την αξία του.

Απ την άλλη, το debate σε φορα, θέλει και την "ξεγνιασιά" του,
θέλει και το απλό επουσιώδες θέμα του, θέλει και το καλαμπούρι του,
θέλει και αυτό το θέμα που κόβει ανάσες. . .