PDA

Επιστροφή στο Forum : Έξοδος του Μεσολογγίου


scire
02-10-07, 11:40
Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε τα γεγονότα της πολιορκίας του 1826 και της εξόδου των Μεσολογγιτών. Και πραγματικά σΆαυτές τις σελίδες της ιστορίας δίνεται το πραγματικό νόημα του έπους και του ηρωισμού. Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω τα γεγονότα της εξόδου, έτσι όπως αυτά δίνονται με έξοχο τρόπο από όσους τα κατέγραψαν, δεν μπορώ να μην εκφράσω τον προβληματισμό μου για την έλλειψη κάποιας αντίστοιχης αναφοράς απΆτην τουρκική πλευρά. ΠαρΆόλες τις προσπάθειές μου δεν κατάφερα να βρω κάτι που να αναφέρει την τουρκική εκδοχή των γεγονότων. Πέρα λοιπόν απΆτα «δικά μας» κείμενα, γνωρίζει κανείς κάτι σχετικά με την τοποθέτηση των αντιπάλων μας για το συγκεκριμένο θέμα;

tsilof
02-10-07, 11:54
Δε ξέρω κατά πόσο φίλε μου η "απέναντι" (και κάθε απέναντι) πλευρά στέκεται σε πράξεις αν μη τι άλλο ηρωικές του αντιπάλου...
Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για την Τουρκική πλευρά η οποία για ευνόητους λόγους θα επιδίωκε μία οποιαδήποτε "απόκρυψη" γεγονότων, με τη μορφή βέβαια του να μην παρουσιαστούν από τις πηγές της (εννοώντας την ιστορική καταγραφή ).

Δε ξέρω κατά πόσο αυτό αμφισβητεί ή ενισχύει την ιστορικότητα των γεγονότων στο Μεσολόγγι, όμως όταν -όπως σωστά είπες- υπήρχαν τόσες πηγές για το γεγονός, μάλλον οι Τούρκοι δεν ασχολήθηκαν ποτε με το γεγονός και οι λόγοι είναι προφανείς.

Βέβαια, ποτέ δε ξέρεις, αν και η χρονική διάρκεια από τότε μέχρι σήμερα είναι ιστορικά πολύ μικρή για να αμφισβητείται κάποιο γεγονός.

Και είναι πολύ πιο εύκολο να αποκρύψεις κάτι, παρά να το δημιουργήσεις ενώ ιστορικά δεν έγινε ποτέ ;)

scire
02-10-07, 12:16
Σίγουρα δεν θα περίμενα να διαβάσω σε κάποιο τουρκικό βιβλίο πως οι Έλληνες έγραψαν ένα έπος στις 10 του Απρίλη 1826. Δεν θα με εξέπληττε καθόλου όμως αν έγραφαν πως ο τουρκικός στρατός πήγε να καταπνίξει μια ανταρσία των γκιαούρηδων που άδικα κρατούσαν σε κατάληψη μια πόλη η οποία ανήκε στο τουρκικό κράτος. ¶σχετα με το πόσο θα μπορούσε να στηριχτεί μια τέτοια άποψη, δεν θα έπαυε να είναι μια αναφορά που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως πηγή για τη διασταύρωση πληροφοριών που έχουμε απΆτις δικές μας αναφορές. Κανείς δεν περιμένει να αναφέρουν οι τούρκοι τα εγκλήματά τους ή τον ηρωισμό των Ελλήνων.

Όμως από μια πηγή που έστω βρίθει από ιστορικές ανακρίβειες, θα μπορούσε κανείς να συλλέξει πολύτιμα στοιχεία για ακριβείς ημερομηνίες γεγονότων, για τις έριδες μεταξύ τούρκων και αλβανών στο εχθρικό στρατόπεδο, για τον στρατό των αιγυπτίων, για τους ευρωπαίους αξιωματικούς που υπηρετούσαν υπό τις εντολές του Ιμπραήμ και χίλιες δυο άλλες λεπτομέρειες οι οποίες σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα κείμενα θα μπορούσαν να σχηματίσουν ένα πιο ευκρινή εικόνα των γεγονότων. Εξάλλου η ιστορία δεν είναι μόνο το θάρρος και η αυτοθυσία. Σαφώς αυτά κατέχουν περίλαμπρη θέση στην καταγραφή της, όμως ιστορία είναι και τα νούμερα, οι ημερομηνίες, ο ανεφοδιασμός, οι διοικητές και τόσα άλλα, που στην προκειμένη περίπτωση τα γνωρίζουμε μόνο από πληροφορίες της μιας πλευράς.

Akalyptos
05-10-07, 13:21
Με όλο το σεβασμό αγαπητέ scire , αλλά δεν έχω καταλάβει γιατί το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την έξοδο του Μεσολογγίου , όταν σχεδόν καμία ιστορική στιγμή της Ελληνικής επανάστασης δεν καταγράφετε στα τουρκικά ιστορικά στοιχεία.
Έχεις διαβάσει τίποτα για το Σούλι?
Για το Αρκάδι?
Είναι απολύτως φυσιολογικό να μην υπάρχει καμία αναφορά , διότι όταν κάνεις αναφορά σε ένα γεγονός , άσχετα με το πως το παρουσιάζεις , το αναδεικνύεις.
Ε αυτό είναι που δεν θέλουν με τίποτα...

Αχαιός
06-10-07, 21:07
Καταρχήν να πως καλώς σας βρήκα και ότι εύχομαι να έχουμε ενδιαφέρουσες και γεμάτες γνώση συζητήσεις.

Δεν μπορώ να καταλάβω προς τι τόσος προβληματισμός? Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά από όσο φαίνονται. Εγώ ο ίδιος έχω κρατήσει στα χεριά μου τουρκικά βιβλία δημοτικού, τα οποία χαρακτηρίζουν τους Έλληνες ως βιαστές και στυγνούς δολοφόνους. Συγκεκριμένα σε ένα αντίστοιχο βιβλίο δημοτικού που έχει σκοπό την εκμάθηση σωστής ανάγνωσης, τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν μέσα από ένα κόμικ που παραθέτει το βιβλίο. Το κόμικ αυτό δείχνει έναν φιλήσυχο Τούρκο να προσεύχεται στον Αλλάχ ζητώντας του να τον βοηθήσει διότι λίγο πιο διπλά από αυτόν δυο Έλληνες στρατιώτες βιάζουν την κόρη του. Σκεφτείτε πως αυτό συμβαίνει σε βιβλία μιας πρώιμης τάξης του Τουρκικού δημοτικού σχολείου.

Με βάση τα παραπάνω λοιπόν αλλά και πολλά άλλα όπως την άρνηση των απέναντι να αναγνωρίσουν την από μέρους τους γενοκτονία των Ποντίων, τη γενοκτονία των Μικρά-Ασιατών, τη γενοκτονία των Αρμενίων κ.α. πραγματικά δε βλέπω για ποιο λόγο θα πρέπει να αμφισβητήσω ή έστω να προβληματιστώ με το ποιος πραγματικά παραχαράσσει και επίτηδες ξεχνά την ιστορία.

Litsa
07-10-07, 06:34
Το σίγουρο είναι πως σαφώς θα υπάρχουν πολλές ή πάρα πολλές ιστορικές σελίδες που δεν
αναγνωρίζονται απ τους απέναντι για να ικανοποιηθούν άλλου είδους σκοπιμότητες.

Δεν μπορώ να καταλάβω προς τι τόσος προβληματισμός?
Ο προβληματισμός για μένα είναι μήπως λέω μήπως, υπάρχουν και απ την από δώ μεριά
αντίστοιχες σελίδες που αποσιωπούνται ή παραποιούνται για να ικανοποιήσουν αντίστοιχες σκοπιμότητες.
Αν ισχύει αυτό τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά.

Θα φέρω ένα απόσπασμα από την Ιστορία Ελληνικού Έθνους το οποίο περιγράφει μια άλλη
πολιορκία που έγινε από τους Έλληνες αυτή τη φορά στην Μεθώνη. Δε ξέρω πως (και αν) την περιγράφουν
τα ελληνικά σχολικά βιβλία παρόλα αυτά θα διαπιστώσουμε μια άλλη εικόνα.
Θυμίζω πως στην Μεθώνη, πολιορκημένοι είναι οι Τούρκοι και πολιορκούνται
απ τους έλληνες, το ανάποδο δηλαδή απ την πολιορκία του Μεσολογγίου.

Η Ιστορία Ελληνικού Έθνους τόμος ΙΒ σελ 143 περιγράφει τα γεγονότα ως εξής .

Την επόμενη μέρα οι πολιορκημένοι της Μεθώνης επιχείρησαν δοκιμαστική έξοδο.
Έγινε μικρή αλλά φονική μάχη κατά την οποία σκοτώθηκε ο αρχηγός των Μανιατών
Κωνσταν. Πιερράκος Μαυρομιχάλης . Στις 9 Αυγούστου , με πρόφαση τον θάνατο
του Μαυρομιχάλη , παρατηρήθηκε παρασπονδία Ελλήνων αρχηγών και επεισόδια
κατά την αποχώρηση των πολιορκημένων από το Νεόκαστρο που κατέληξε σε γενική
και άγρια σφαγή των Τούρκων. Οι προσωπικές αντιζηλίες των Ελλήνων οπλαρχηγών
οδήγησαν δυστυχώς σε συγκρούσεις μεταξύ τους μετά την κατάληψη του κάστρου .
Τα λάφυρα τα μοιράσθηκαν «ξεχνώντας το Δημόσιο» Βρήκαν εξ άλλου , μεγάλη ποσότητα
πυρομαχικών .

Ας δούμε και πως περιγράφει ο ιστοριογράφος πρωτοσύγκελος Αμβρόσιος Φραντζής
τα ίδια γεγονότα τα οποία συμβαίνουν λίγα χρόνια πριν την αντίστοιχη πολιορκία του Μεσολογγίου.

[…]
Τοιαύτη σφαγή τραγική και φόνος δεν εφάνησαν εις κανενός αιώνος ιστορίαν , καθότι
όσοι εθανατώνοντο από βολήν πυροβόλου πάραυτα ελυτρούντο , αλλά όσοι επληγώντο
γυναίκες και άντρες , έρτεχον εις την θάλασσαν ημιθανείς , τους οποίους πλέοντας εις
την θάλασσα δι αλλεπάλληλων πυροβολισμών αθανάτωναν . ¶λλοι δε πάλιν βλέποντες
άλλους να θανατώνονται ανηλεώς ,δειλιώντες τον θάνατον , μάλιστα αι γυναίκες με τα
βρέφη εις τας αγκάλας , ερρίπτοντο εις την θάλασσαν ολόγυμνοι ,καθότι τους εξέδυον
ολόγυμνους, οι δε Έλληνες και εν τη θάλλαση επυροβόλουν κατΆ αυτών , ώστε τα ύδατα
της θαλάσσης κατεφοινίσσοντο από τα εκχεόμενα αίματα των δύστυχων αυτών ανθρώπων .
Πολλοί δε πάλιν Έλληνες ήρπαζον εις χείρας των τα βρέφη και τους τριετείς και πενταετείς
παίδας , και άλλα με ερρίπτοντον κατά των πετρών και τα εθανάτωναν , άλλα δε ρίπτοντες
ζώντα εις ην θάλλασαν επυροβόλουν κατΆ αυτών εντός του ύδατος ώστε τα δυστυχή πλάσματα
και πνιγόμενα ακόμη υπό των θαλασσίων υδάτων επυροβολούντο . [Φραντζής 1839 , σελ 384]
[…]

[…]
Δεν εξήρκει εις τους δυστυχείς αυτούς ότι πεινώντες κατέτρωγαν τα των θνησιμαίων
πτωμάτων των άλλων ομοίων αυτοίς ανθρώπων κρέατα αλλά και μη έχοντες πώς να
αποβώσιν εις την ξηράν ελάμβαναν τα πτώματα των τεθνεώτων , και μετεχειρίζοντο
αυτά ως είδος λέμβου κωπηλατούντες δια των ιδίων χειρών των αλλά και κατά
τούτο απετύγχανον διότι οι Έλληνες δεν τους άφηναν να πλησιάσωσιν εις
την ξηράν αποβίβασίν των , εως ότου κατελύθησαν άπαντες με τοιούτον τραγικόν τέλος […]
[Φραντζής 1839 , σελ 395]

Θέλω να πω πως αν αναζητήσει κάποιος αιτίες για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα
μπορεί να βρει πάμπολλες απ την ιστορία. Θα μπορούσε λοιπόν να ισχυριστεί κάποιος
πως οι βιαιοπραγίες των Τούρκων στο Μεσολόγγι ήταν για αντίποινα αυτών που διεπράχθησαν
απ τους Έλληνες στην Μεθώνη.

Ας πάμε και στην περίφημη γενοκτονία των Ποντίων.

Το 1916 και ενώ ο Ρωσοτουρκικός πόλεμος ήταν σε εξέλιξη, οι Ρώσοι κατέλαβαν την Τραπεζούντα.
Ο χριστιανός Μητροπολίτης Σαμψούντας (κατ εμέ ο μεγαλύτερος εγκληματίας πολέμου και κάθαρμα)
Καραβαγγέλης Γερμανός (πριν ήταν μητροπολίτης στην Καστοριά και έκανε και εκεί βαρβαρισμούς)
οργάνωσε αντάρτικο στην Τραπεζούντα, οι αντάρτες (τούρκοι υπήκοοι) συντάχθηκαν με τα εχθρικά
Ρώσικα στρατεύματα και διέπραξαν και βιαιοπραγίες σε βάρος αλλόθρησκων.
Αυτή η πράξη θεωρήθηκε απ τους Τούρκους αργότερα ως εσχάτη προδοσία και δικαιολόγησε για αυτούς
ενέργειες που σήμερα εμείς λέμε «γενοκτονία» αυτοί όμως τις θεωρούν «αντίποινα» σε προδότες.
Φυσικά στην διπλανή Μητρόπολη, ο Μητροπολίτης Τραπεζούντας Χρύσανθος που ΔΕΝ επανέλαβε
ότι ο αιμοσταγής Καραβαγγέλης αλλά απεναντίας βοήθησε με συσσίτια άπορους Τούρκους, αργότερα
όταν αποχώρησαν οι Ρώσοι και επέστρεψαν οι Σουλτανικές αρχές, αναγνώρισαν τις υπηρεσίες του και
τον παρασημοφόρησαν.

Αυτά φυσικά είναι ιστορία. Στο ένα βιλαέτι που Μητροπολίτης ήταν ο Καραβαγγέλης είχαμε γενοκτονίες
στο άλλο που Μητροπολίτης ήταν ο Χρύσανθος είχαμε παράσημα.

Λίγες δεκαετίες αργότερα (στον ΒΠΠ) αλβανόφωνοι έλληνες υπήκοοι που συντάχθηκαν με τον Γερμανό
και Ιταλό κατακτητή και βιαιοπράγησαν εις βάρος συμπολιτών τους, (στην πραγματικότητα επανέλαβαν
ότι και οι Πόντιοι) κατηγορήθηκαν για εσχάτη προδοσία και εκτελέσθηκαν. Μάλιστα η σφαγή στην
Παραμυθιά αλβανόφωνων άμαχων γυναικόπαιδων από ελληνικά αντάρτικα σώματα του ΕΔΕΣ μπορεί
να θεωρηθεί μια αντίστοιχη γενοκτονία σαν αυτές που δεν θέλουν να παραδεχθούν οι Τούρκοι.
ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΕΓΟΝΟΤΑ.

Επίσης οι Σλαβόφωνοι Μακεδόνες & λατινόφωνοι Βλάχοι κατηγορήθηκαν ΚΑΙ αυτοί για εσχάτη
προδοσία και εκτελέσθηκαν ή δεν τους επέτρεψαν ποτέ να επιστρέψουν στα χωριά τους επειδή δήλωσαν
Μακεδόνες και όχι έλληνες.

Πριν λοιπόν κατηγορήσουμε τους απέναντι για γενοκτονίες νομίζω είναι καλό να δούμε την δική μας
καμπούρα και να επαναπροσδιορίσουμε την ιστορία απομακρυσμένοι από «εθνικιστικά» συμπλέγματα
και συνθήματα. Το δια ταύτα είναι πως ΠΑΝΤΟΥ μπορείς να βρεις παραχαράξεις και επιλεκτική
αναφορά σε ιστορικά γεγονότα.

Akalyptos
08-10-07, 11:38
Litsa , όπως πάντα απάντησες θέτοντας επιχειρήματα.
Το μόνο που θα προσθέσω επί των ιστορικών αναφορών που έκανες , είναι ότι άλλο είναι να πολεμάς για την ελευθερία σου και άλλο για να κατακτήσεις.
Προφανώς και καταδικάζω τις ακρότητες από όπου κι αν προέρχονται.
Σχετικά με τα βιβλία ιστορίας , είναι ουτοπία να πιστεύουμε ότι μπορούν να αναδιατυπωνθούν με λιγότερη εθνικιστική ή εθνική διάθεση , από όλους τους λαούς.
Κανείς δεν θέλει και δεν μπορεί να ξεχάσει τους νεκρούς του , άσχετα με το πόσους νεκρούς έχει προκαλέσει...

Litsa
08-10-07, 12:15
είναι ότι άλλο είναι να πολεμάς για την ελευθερία σου και άλλο για να κατακτήσεις.

Σαφώς, βέβαια αξίζει να ειπωθεί ότι τόσο η σλαβόφωνη μειονότητα
όσο και η μουσουλμανική αλβανόφωνη της Ηπείρου κατά την
διάρκεια του μεσοπολέμου και μέχρι και την δικτατορία του Μεταξά
έζησαν στην ελλάδα ως έλληνες πολίτες δ' κατηγορίας.
Δηλαδή είχαν λόγους να επιδιώκουν «ελευθερία» από ένα κράτος
το οποίο τους καταπίεζε.

Έχουν υποστεί τα χειρότερα, έχουν χάσει τις περιουσίες τους έχουν
ταπεινωθεί και πολλά άλλα που μπορούν να συγκριθούν με τις
τουρκικές θηριωδίες στην μικρά Ασία εις βάρος χριστιανικών πληθυσμών.

Μέσα από αυτή την εσωτερική κοινωνική "καταπίσεση" το
αποτέλεσμα ήταν να καταπιούν αμάσητη την φασιστική προπαγάνδα
του Μουσολίνι και έκαναν ότι έκαναν κατά την διάρκεια της κατοχής.
Φυσικά όταν έφυγαν κακήν κακώς απ την Ελλάδα, μετατράπηκαν
στον κύριο άξονα καταπίεσης της ελληνικής μειονότητας στην Β.Ήπειρο.

Δηλαδή, μέσα από αυτό το "δικαίωμα" στην εκδίκηση πολλά
μπορούν να δικαιολογηθούν. Είναι θέμα καθαρά "προπαγάνδας".

Εν κατακλειδι, η ελληνική εξωτερική πολιτική (που δεν είναι και η πιο αθώα)
μετά τις ανταλλαγές πληθυσμών με Τουρκία, επεδίωξε να αναγκάσει
τους μουσουλμάνους της Ηπείρου και τους σλαβόφωνους της
Μακεδονίας να αποχωρήσουν από μόνοι τους χωρίς να αποζημιωθούν
και χωρίς να ανταλλαχθούν με πληθυσμούς από Αλβανία Βουλγαρία
Γιουγκοσλαβία.
Δηλαδή, να μην έχουν στην Ελλάδα μειονότητες αλλά να έχουν
οι έλληνες λόγο για τις ελληνικές μειονότητες στις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες.

Αυτά.

Akalyptos
08-10-07, 12:23
Δηλαδή, να μην έχουν στην Ελλάδα μειονότητες αλλά να έχουν
οι έλληνες λόγο για τις ελληνικές μειονότητες στις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες.
1.000.000 και βάλε μετανάστες από όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου (και κατά βάση από τις βαλκανικές χώρες) , δεν συνάδουν με αυτό που λες.
Το πόσο "λόγο" έχουμε στις άλλες βαλκανικές χώρες φαίνετε δε και από το θέμα τον Σκοπίων... :D
Είπες και πολύ σωστά "...Είναι θέμα καθαρά "προπαγάνδας"..." :cool:

Litsa
08-10-07, 16:36
συνάδει και παρασυνάδει φίλτατε ακάλυπτε,
άλλο "(λαθρο)μετανάστες" που δεν ψηφίζουν δεν έχουν δικαιώματα
δεν χρειάζονται ασφάλιση δεν δεν δεν μας νοιάζει και αν πέσουν
απ τον πέμπτο όροφο της ανεγειρόμενης πολυκατοικίας και σκοτωθούν και άλλο "μειονότητα" που και ψηφίζει και δικαιώματα
έχει και απαιτεί.

Y1annis
08-10-07, 22:29
Λίτσα 1.000.000 μετανάστες, ή όπως τους λες λάθρομετανάστες σε μία χώρα 100.000.000 ναι δεν είναι μεγάλο θέμα, αλλά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα των 11.000.000 τότε αντιμετωπίζουμε μία άλλη κατάσταση.

Να θυμίσω πως το Κόσσοβο στο οποίο οι Αλβανοί είναι πλειοψηφία σήμερα, τον προηγούμενο αιώνα ήταν λιγότερο από το 10% του πληθυσμού...

Τελειώνοντας ο πόλεμος είναι πόλεμος δεν είναι κάτι χαρούμενο, ούτε γιορτή. Όπως λοιπόν υπάρχουν υγιείς άνθρωποι, έτσι υπάρχουν και "άρρωστοι" οι οποίοι σε μία κατάσταση άκρατης ελευθερίας, όπως αυτή του πολέμου βγάζουν τα χειρότερα των ενστίκτων τους ακόμα πιο εύκολα.

Περιμένεις λοιπόν Έλληνες να μην είχαν κάνει απάνθρωπες πράξεις σε έναν πόλεμο?

Να σου πω κάτι με πάσα ειλικρίνεια...Επειδή στην θητεία μου ήμουν στις ειδικές δυνάμεις υπήρξαν στιγμές που ένοιωθα είτε από κούραση, είτε από πόρωση, είτε από βλακεία πως αν είχα ένα Τούρκο απέναντί μου απλά θα τον ξέσκιζα.
Αν θέλεις επίσης πίστεψε πως είμαι ένας ιδιαίτερα μετριοπαθείς άνθρωπως, με κεντρώες πολιτικές πεποιθήσεις και όμως την κατάλληλη στιγμή μπορεί και να μεταμορφωνόμουν σε κτήνος...

Litsa
09-10-07, 05:55
Δεκτά και αυτά που λες Γιάννη αλλά εδώ εξετάζουμε την καταγραφή ιστορίας

την προπαγάνδα που υποβόσκει την επιλεκτική αναφορά σε γεγονότα και την παρουσίασή της

με τέτοιο τρόπο ώστε να θεωρούμε τας ημέτερας δυνάμεις αθώες και διαρκώς και μονον

αμυνόμενες ενώ τας γειτονικάς ότι μας παρενοχλούν και μας κλέβουν απ την ευτυχία μας.

Όταν γράφουμε ιστορία και όταν κάνουμε ασκήσεις κριτικής σκέψης μεταμορφωνόμαστε

σε ανθρώπους δηλαδή σκεπτόμενα όντα, όταν πολεμάμε, ε δε ξέρω, «κτήνη», ας το δεχτώ

Akalyptos
09-10-07, 09:41
Καλημέρα Litsaκι.
Σχετικά με το "...και διαρκώς και μόνον αμυνόμενες ενώ τας γειτονικάς ότι μας παρενοχλούν..." , μετά τον Μέγα Αλέξανδρο , η Ελλάδα δεν έχει διοργανώσει κάποια άλλη πολεμική εκστρατεία για κατάκτηση εδαφών και ως εκ τούτου είναι προφανώς αμυνόμενη σε όλες τις μεταγενέστερες συγκρούσεις.
Το γεγονός ότι πολλές από τις αντεπιθέσεις υπήρξαν μεγαλειώδεις (από στρατιωτικής απόψεως πάντα) και προσαρτήθηκαν εδάφη έστω και για λίγο , δεν μπορεί να θεωρηθεί επιθετική επεκτατική πράξη που να δικαιολογεί τις όποιες μετέπειτα επιθετικές πράξεις των γειτόνων.
Δεν είναι δυνατόν να εξισώσουμε τις δράσεις και τις αντιδράσεις των λαών και των κρατών τους στο πέρασμα του χρόνου.
Δεν είναι δυνατόν να εξισωθεί η όποια θηριωδία των Ελλήνων ή των Βουλγάρων με τις γενοκτονίες Ελλήνων, Ποντίων, Κούρδων, Αρμενίων και λοιπών άλλων.
Προφανώς και δεν συμφωνώ με καμία πράξη βίας και ιδιαίτερα με αυτές που παίρνουν χαρακτήρα κτηνωδίας , από όπου και αν προέρχονται , όμως όπως και στον ποινικό κώδικα , κάθε έγκλημα έχει την βαρύτητα του και τιμωρείται με διαφορετική ποινή.

Litsa
09-10-07, 10:28
Καλημέρα ακάλυπτε, καλημέρα και σε όλους
Μα η "παρενόχληση" δεν είναι μόνο μια πολεμική εκστρατεία. Αν το βλέπεις έτσι το βλέπεις επιφανειακά.
Φυσικά κάποια πράγματα πρέπει να μπορούμε να τα δούμε και με τα μάτια του "απέναντι", έτσι λοιπόν
η μικρασιατική εκστρατεία ήταν μια ιμπεριαλιστική ενέργεια των ελλήνων που δηλητιρίασε τις ελληνοτουρκικές
σχέσεις, έτσι το βλέπουν οι Τούρκοι τέλος πάντων.

Για να κάνω την μεγάλη ιστορία μικρότερη, υπάρχουν και άλλες πρακτικές που μπορείς να εφαρμόζεις
και να προκαλείς εντάσεις ενώ φαινομενικά δείχνεις "αμυνόμενος".
Το βραδάκι θα επεκταθώ περισσότερο σε αυτό, αλλά για να μην ξεφεύγουμε απ το θέμα μας.

Η τουρκική πλευρά "κρύβει" και παραχαράσει κάποιες σελίδες, μήπως αυτό το κάνει ως ένα βαθμό και η ελληνική;