PDA

Επιστροφή στο Forum : Ο μυθος του σπηλαιου του Πλατωνα.


ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
04-07-05, 18:55
Οσοι απο εσας ετυχε να διαβασουν για το μυθο του σπηλαιου του Πλατωνα και στην συνεχεια για την αναλυση του απο τον ιδιο το φιλοσοφο θα καταλαβαν οτι ο Πλατωνας αναφερωνταν αλιγορικα στο μυθο οπου οι δεσμιοι του σπηλαιου εβλεπαν τις σκιες (παθη) που προερχονταν απο την αντανακλαση της φωτιας και τον αντικειμενων που βρισκονταν πισω τους και νομιζαν οτι αυτη ηταν η πραγματικοτητα.Και μιας και ηταν αλυσοδεμενοι και δεν μπορουσαν να βγουν απο το σπηλαιο αγνοουσαν τον ηλιο(θεο)και την ωραιοτητα της φυσης απο την πανδεσια χρωματων που χαριζει ο ηλιος.Και μας λεει ο Πλατωνας οτι αν μεταφεραν βιαια εναν απο τους δεσμιους εξω απο το σπηλαιο και αυτος εβλεπε τον ηλιο για πρωτη φορα θα πονουσαν τα ματια του γιατι μεσα απο το σπηλαιο που ζουσε σκοτεινα και φωτειζονταν μονο απο μια φωτια δεν θα ειχε συνηθησει και θα ηθελε να επιστρεψει στην συγουρια του σπηλαιου.Ομως αν κατορθωνε σιγα σιγα να συνηθησει το φως του ηλιου και εβλεπε την πραγματικη εικονα και ωραιοτητα της φυσης δεν θα ηθελε συγουρα να επιστρεψει στις ψευδαισθησεις που βιωνε στο σπηλαιο.Και αν επεστρεφε στο σπηλαιο να διηγηθει οτι βιωσε θα τον περνουσαν για τρελο και θα του λεγαν οτι κατι παθαν τα ματια του.Θα ηθελα να αναλυσουμε περισσοτερο το μυθο του Πλατωνα και πως θα μπορουσαμε να ξεφυγουμε απο τα δεσμα των παθων μας που μας φυλακιζουν στην προσωπικη φυλακη μας και μας κανει να ζουμε σαν μοναδες και πως θα μπορουσαμε να πλησιασουμε το αληθινο φως το υπερτατο ον.

Enialios
05-07-05, 14:58
file mou pisteuo oti ola exoun ena timima to thema einai an emis i idioi imaste diatehimeni na plirosiume to kostos kai exoume tin tolmi na gonistoume kata ton pathon mas pragma epipono, kai me makri disvato dromo opoios akolouthisi auto ton dromo. se tria pragma ta prepi na kiriarxisi sta afrodisia, ston ipno, kai sto fagito, xriazetai diladi tin apoliti kiriarxia ayton ton trion basikon pragmaton.me tin elpida oti tha mporesoume na vgoume kai emis apo auto to spileo kai na doume to ontos on

bladerunner
05-07-05, 15:11
Πώς κατέληξες σε αυτές τις 3 κατηγορίες παθών; Τα πάθη που υποκύπτει ο άνθρωπος είναι ευρείας φύσεως. Με ποια λογική τα κατηγοριοποίησες;

Π.χ. το πάθος με την απόκτηση υλικών αγαθών που κατατάσσεται;

Ευχαριστώ!

Enialios
05-07-05, 21:14
file mou ta pathi inai ontos eurias fiseos ostoso ine sigekrimena. aytos pou endiaferete gia tin pneumatiki proodo,i an thelis gia gia mia anoteri stasi zois mpori na xekinisi apo opou theli analoga me tis dinamistou kai simfona me tin psixiki tou idiosistasi afou sto telos exei na kerdisi.aplos ego exo apodexti meta apo ereuna kai praxi oti auti einai i sosti vasi gia kapoinon pou theli na exi mia pneumatiki zoi.

Geowolf
06-07-05, 17:38
Όταν λες να κυριαρχήσει σε αυτά τα πράγματα, τι ακριβώς εννοείς; Θεωρείς ότι αυτά τα τρία πράγματα είναι μόνο η αρχή; Πως συνδέονται με τα υπόλοιπα πάθη;

ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
06-07-05, 20:42
Παθη ειναι οτι ποθουμε απο υλικα αγαθα και η προσκοληση σε πραξεις που εχουν υλιστικη υποσταση.Ειναι δηλαδη οτι εχει καθιερωθει και προσδιοριζει την σημερινη κοινωνια κανοντας μας αχορταγες καταναλωτικες μηχανες και υποδουλους των σαρκικων υδονων μας ξεχνωντας οτι μεσα στην υλικη υποσταση του σωματος μας υπαρχη και η ψυχη που ειναι ουσια θεικη και πρεπει να τηνει και να πλησιαση την αρχικη θεικη ουσια απο οπου προηρθε.
Αλλα εκτος απο τα παθη θα πρεπει να ελεγχουμε και τα συναισθηματα μας και μην τροφοδοτουμε τον εαυτο μας με αρνητικη ενεργεια (μισος,φθονος,ζηλεια κ.τ.λ) αλλα αντιθετα η αυρα μας θα πρεπει να ειναι καθαρη και συντονισμενη με θετικη ενεργεια ωστε καποτε να ταυτηστη μετο θειο δημιουργο.

Enialios
06-07-05, 21:51
o antropos os gnoston apotelite apo soma psixi kai pneuma. pigi ton pathon i ton <<asthenion >> inai i kaki isiropoia metaxi auton ton trion somaton. px as paroume tin trofi, i trofi ine vasikos paragon tis metalaxis tis siniditotitas oti trome metalasete se energia, se skepsi, i skepsi ginete logos, kai o logos praxi. metalasete diladi genikatera oli i simperifora tou anthropou. to gnosto rito oti trome imaste.

oso i anthropoi trone kreas ta trogontai kai metaxi tous

bladerunner
07-07-05, 11:05
Αν και έχουμε ξεφύγει από το θέμα, δεν μπορώ να μην θέσω κάποιο ερώτημα για αυτό που διάβασα παραπάνω... Αν ο άνθρωπος είναι σκ...ψυχος, ό,τι και να φάει τα ίδια θα κάνει. Η ρήση: Είμαστε ό,τι τρώμε έχει εντελώς διαφορετική και πιο υλιστική βάση και επεξήγηση.

Αν είναι στην φύση του ατόμου να πράττει το κακό, τσουκνίδες, κόλλιαντρο και μωλώχες να μασουλάει όλη μέρα, τα ίδια θα κάνει. ¶ντε το πολύ-πολύ να μειωθούν οι δυνάμεις του... Η βούληση θα παραμένει...

Να επιστρέφαμε στον μύθο του σπηλαίου ίσως...; :rolleyes:

Voel
07-07-05, 12:14
Προσωπικα διαφωνω με την ιδεα οτι τα ανθρωπινα παθη ειναι κατι το κακο το οποιο πρεπει να αποβαλλουμε προς χαριν μιας προκατ "πνευματικοτητας".

Θα θυμισω τους Επικουριους φιλοσοφους, που εδοξασαν την απολαυση καθεαυτη, καθως και την Ινδικη ταντρικη φιλοσοφια που χρησιμοποιει την ερωτικη πραξη ως μεσον για την επιτευξη της νιρβανα.

Ας ειμαστε λοιπον προσεκτικοι πριν καταδικασουμε τις απολαυσεις του σωματος

Enialios
07-07-05, 14:24
as epistrepsoume lipon ston mitho. thelo na rotiso pos kai giati vrethikame se auto to spileo, kai pios ine o pio endedigmenos tropos etsi oste na mporesoume kapoia mera na doume to ontos on?

Η αλήθεια η είναι κρυμμένη στον βυθώ η δεν υπάρχει
Δημοκριτος
voel

ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
07-07-05, 15:59
Εγω πιστευω οτι φτασαμε σε αυτο το σκοτεινο σπηλαιο γιατι η τεχνολογικη αναπτυξη της σημερινης εποχης δεν συμβαδιζει με την πνευματικη αναπτυξη του ανθρωπου.Με το περασμα των αιωνων και εφοσων οι συνθηκες δεν ευνοησαν βαση αυτων που γνωριζουμε απο την ιστορια την πνευματικη συνεχιση των προγονων μας προς εμας,φτασαμε στο σημειο απο πνευματικα οντα να ειμαστε καλοκουρδισμενα ανθρωπακια που λειτουργουμε αναλογα με το πως μας κουρδιζουν οι εξουσιαστες μας.Ειμαστε οντα που απλα επαναλαμβανουμε πραγματα που βασιζονται σε προτυπα που προβαλουν καποιοι αλλοι για εμας.Και ολα αυτα προερχονται σε συναρτηση με την απαξιωση των αξιων που οι προγονοι μας προβαλαν και υπερασπιζωνταν ακομα και με το αιμα τους.
Σημερα ζουμε σε μια καταναλωτικη κοινωνια οπου μονο μελημα ειναι πως θα αγορασουμε το καλυτερο προιον που διαφημιζεται για να δειξουμε οτι ετσι διαφερουμε απο τους αλλους και αυτο γινετε με θεμιτα και αθεμιτα μεσα.Και τους συνανθρωπους μας τους κρινουμε βαση των χρηματων και της κοινωνικης θεσης που κατεχουν.Εχουμε καταντισει να ειμαστε μπαταριες που τροφοδοτουμε το συστημα με ενεργεια και ετσι αναλωσιμοι οπως ειμαστε οποτε παψει να ειμαστε χρησιμοι για αυτο μας καταβροχθηζει και μας εξαφανιζει κρατωντας μας μακρια απο το φως της αιωνιοτητας.


ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ-Πυθαγορας.

Geowolf
07-07-05, 16:52
Φίλε Voel θα συμφωνήσω μαζί σου, δεν πρέπει να βιαζόμαστε να καταδικάσουμε το οτιδήποτε έχει σχέση με το σώμα μας και την ύλη. Το θέμα βέβαια είναι ότι φτάσαμε να πιστεύουμε ότι αυτά πρέπει να είναι το μοναδικό μας μέλημα και δεν χρειάζεται να προσπαθούμε για τίποτα περισσότερο. Δεν νομίζω ότι είναι σωστό να παραβλέπουμε και να παραγκωνίζουμε κάποιο κομμάτι του εαυτού μας και θα πρέπει να φροντίζουμε για την αρμονική και ισορροπημένη ανάπτυξη όλων των κομματιών.
Φίλε Enialios νομίζω ότι αρχικά θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι αυτό που θεωρούμε ως πραγματικό είναι απλώς μια ψευδαίσθηση και στη συνέχεια να καλλιεργήσουμε τη βούληση να βγούμε από αυτή τη ψευδαίσθηση ώστε να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τρόπους για το πώς θα το καταφέρουμε αυτό.

Enialios
07-07-05, 22:40
simfono kai epafxano me ta anotero sotiri. thelo na simpliroso me kapoious provlimatismous. i stoiki elegan oti i anthropotita ston panta xrono dia kakias porevete. o iraklitos elege oti osi kimounte ginontai sinergi se osa simvenoun ston kosmo. pragmata me ta opoia simfono. o anthropos edo kai xiliades xronia psixologika parameni to idio egokentriko kai vieo plasma. pragmati geowolf simfono en meri oti i pragmatikotita pou vionoume kai zoume i an thelis i diastasi stin opoia litourgoume, ine psevdestisi. ego tin onomazo katoteri diastasi. oli mas sinidita i asinidita epilegoume tin sinidisiaki poria epilegontas to tade filosofiko revma itn tade thriskia i telikos ton dikomas dromo .kai epi tou prokimenou o platon mas protrepi na afisoume ton kosmo ton aisthiseon ton eidolon etsi oste na mporesoume na isellthoume stin sfaira tou alithous ontos. pistepste me fili mou einai poli diskolo na ftasis sti theasi tou ontos kai akoma pio diskolo na minis eki. pios einai aytos pou mpori na kitaxi ton ilio sta matia. sas parakalo min to eklavete arnitika ayto pou molis egrapsa viomatika toulaxiston opos ego viosa pernontas kapoies geusis aytis tis thias eudemonias. thelo klinontas na po oti auto pou νομιζο οτι metrai einai to tora giati opoios atenizi to melon prosexi to paron

Ο γάρ ειμής ποτέ τούτο ο θεός αεί
Ιουλιανος

Geowolf
08-07-05, 19:53
Φίλε Enialios μπορώ να πω ότι γενικά συμφωνώ μαζί σου. Ερώτηση: θεωρείς ότι το σώμα μας είναι ένα κλουβί από το οποίο πρέπει να ελευθερωθούμε ή ότι πρέπει να το καλλιεργήσουμε κι αυτό μαζί με το πνεύμα μας; Λες ότι πρώτα πρέπει να κυριαρχήσουμε στα αφροδίσια, στον ύπνο και στο φαγητό. Αυτό πρέπει να γίνει γιατί αυτά συνδέονται με τις πιο βασικές ανάγκες και από εκεί πρέπει να γίνει η αρχή; Όταν λες να κυριαρχήσουμε σε αυτά τα πράγματα, τι ακριβώς εννοείς;

Enialios
08-07-05, 22:12
Για σού geowolf.
Η λέξη σώμα προέρχεται άπο τη ρίζα της λέξης σήμα που σημαίνει ταφος. Οσο για το αν πρέπει να καλλιεργούμε το σώμα εξαρτάται απο το τι εργασία θέλει να κάνει κανείς μετον εαυτό του. εαν θέλει δηλαδή να ειναι πνευματικός η νοητικός τύπος ανθρώπου,ανάλογα πως οραματίζεταί κανείς τον εαυτό του Εγώ προσωπικά θεωρό ορθό ότι πρεπει να καλλιεργούμε και τα τρία σώματα,πνευματικό ψυχικό, και σωματικό. Όταν λέω να κυριαρχήσουμε σε αυτα εννοώ να ειμαστε εγκρατέις διοτι το άκαιρο και το μη απαραίτητο μας οδηγεί στην αμετροέπεια και μας δημιουργεί κακές έξεις.

ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ

Voel
09-07-05, 16:07
Εναλιε, τι εννοεις με το να λες οτι πρεπει να "Κυριαρχησουμε σε αυτα";

Γιατι θεωρεις οτι καποια απο τα βασικοτερα ενστικτα και επιθυμιες μας ειναι "κατωτερα" και πρεπει να τα υποστειλουμε προς χαριν μιας δηθεν "ανωτερης" πνευματικοτητας;

Το πνευμα, η το ανωτερο ον οπως εσυ το ονομαζεις, ο καθενας το βρισκει οπου και οπως θελει. Αλλος στην προσευχη, αλλος στην εγκρατια, αλλος στο διαλλογισμο, αλλος σε ενα προσεγμενο και πλουσιο γευμα, αλλος στις εφημερες απολαυσεις, αλλος στο χαμογελο, στο χαδι η στον ερωτα μιας γυναικας.

Η διακριση αναμεσα σε "υλη" και "πνευμα" και η καταδικη της πρωτης, ειναι τεχνιτη, λαθεμενη και συχνα εκ του πονηρου.

Enialios
09-07-05, 17:28
Εννοώ κάθε τι που υπερβαίνει τα κάτα λόγων μέτρα,που είναι ορμή πλεονάζουσα και μας οδηγεί στο άλογων στοιχείο που κάθε άνθρωπος φέρει μέσα του, πρέπει με την λογική να κυριαρχούμε.η απάντηση είναι απλη και ξεκάθαρη νομίζω Voel.

ΟΥΚ ΕΚ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΤΟ ΕΥ

Geowolf
11-07-05, 19:47
Φίλε Enialios νομίζω ότι καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Υποθέτω ότι όταν λες ότι δεν πρέπει να υπερβαίνουμε το μέτρο εννοείς ότι πρέπει να αποφεύγουμε και το υπερβολικά πολύ και το υπερβολικά λίγο, για παράδειγμα στο φαγητό να μη τρώμε ούτε πάρα πολύ ούτε ελάχιστο.

ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
01-10-05, 10:12
Το θεμα ειναι οτι στον μυθο του Πλατωνα αλιγορικα ο φιλοσοφος θελει να τονισει οτι ο ανθρωπος εχει χασει το βασικο προορισμο του που ειναι να πλησιασει τον δημιουργο του μιας και ειναι πλασμενος εκτος απο την μεταβλιτη φθαρτη ουσια και απο την αμεταβλιτη αυθαρτη ουσια.Ετσι ο ανθρωπος αντι να πλησιασει και να γινει ενα με το αυθαρτο,το θειο, εχει προσιλωθει στον εαυτο του και ενεργει σαν μοναδα και σαν μοναδα ενεργειας τον χρησιμοποιει και το συστημα.Δεν βλεπουμε τον εαυτο μας σαν μελος της ολοτητας του κοσμου και του συμπαντος αλλα ενεργουμε εγωιστικα νομιζοντας οτι ειμαστε μοναδικοι.Αυτο εχουν εκμεταλευτει και οι σημερινοι κοσμοκρατορες που θελουν μαζες ανθρωπων που μεταξυ τους να λειτουγουν σαν μοναδες και μας εχουν πλασαρει με τα μεσα ενημερωσεις και την πληση εγκεφαλου την φαινομενικη πραγματικοτητα(ειδωλα) κλειδωνοντας μας στην προσωπικη φυλακη που εχουμε φτιαξει στο μυαλο μας.Μας εχουν κλειδωσει σε μια συχνοτητα οπου ζουμε την πραγματικοτητα μεσα απο προτυπα που προβαλονται απο ενα συστημα οπου για να λειτουργησει μας χρησιμοποιει σαν πηγες ενεργειας.

Polideukis
20-10-05, 12:17
Ο μύθος του σπηλαίου (απ' όσο θυμάμαι τουλάχιστον), αναφέρεται στην ψευδαίσθηση που έχει ο άνθρωπος για τον κόσμο στον οποίο ζει. Τα δεσμά συμβολίζουν τον περιορισμό που θέτουν οι αισθήσεις και μας εμποδίζουν να δούμε την πραγματικότητα. Με το μύθο αυτό ο Πλάτων κάνει περισσότερο κατανοητή τη θεωρία των ιδεών. Ο κόσμος των ιδεών είναι ο πραγματικός κόσμος, αιώνιος και άφθαρτος, ενώ ο κόσμος που αντιλαμβανόμαστε είναι δημιουργημένος βάσει του ιδεατού, φθαρτός, μεταβαλλόμενος και πλασματικός (γι' αυτό λέει ότι έβλεπαν τις σκιές των περαστικών και όχι τους ίδιους). Ο δεσμώτης που δραπέτευσε, είναι αυτός που κάποια στιγμή με τη δύναμη του νου του αντιλήφθηκε την απατηλότητα των αισθήσεων και κατάφερε να συλλάβει την πραγματικότητα, συγκεχυμένα στην αρχή, αλλά μετά έβλεπε όλο και καλύτερα, καθώς γινόταν όλο και σαφέστερο σ' αυτόν πώς είναι ο κόσμος. Οι άλλοι κρατούμενοι δεν ήταν σε θέση να τον πιστέψουν, γιατί δέχονταν ως αληθινό αυτό που τους παρείχαν οι αισθήσεις τους.

"as epistrepsoume lipon ston mitho. thelo na rotiso pos kai giati vrethikame se auto to spileo, kai pios ine o pio endedigmenos tropos etsi oste na mporesoume kapoia mera na doume to ontos on?" είχε γράψει κάποτε ο Ενυάλιος. Στο σπήλαιο αυτό δεν βρεθήκαμε κάποια στιγμή της ιστορίας μας, αλλά από τότε που εμφανιστήκαμε και παλεύουμε ανά τους αιώνες για να ξεφύγουμε. Το να γνωρίσουμε το όντως ον στάθηκε αδύνατο όλα αυτά τα χρόνια και οι μέθοδοι και οι θεωρίες που προτάθηκαν ήταν πολλές. Ίσως με τη σύγχρονη Φυσική έχουμε πλησιάσει περισσότερο από ποτέ, αλλά πάλι η φύση περιορίζει τόσο πολύ τον άνθρωπο, ώστε να μην μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι ακόμη και όταν τα πειράματα επιβεβαιώνουν τις θεωρίες.

the_black_planet
20-10-05, 13:07
Φιλε Πολυδευκη συμφωνω απολυτα με την ερμηνεια που δινεις στον μυθο.Αυτο ομως που λες οτι εχουμε πλησιασει την συλληψη του οντως ον μεσω της συγχρονης επιστημης πως το εννοεις;Εγω εχω την εντυπωση οτι η συγχρονη επιστημη ερευνα αποκλειστικα την υλη και δεν δεχετε τον ιδεαλισμο.

ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
20-10-05, 15:30
Σωστα αναφερωμαστε στις ιδεες που συμφωνα με τον Πλατωνα και μεταγενεστερους φιλοσοφους προυπηρχαν των αισθησεων και προερχονταν απο την πηγη δημιουργιας των παντων.Και συμφωνα με τον Καντ αυτο που βλεπουμε και αντιλαμβανομαστε με τις αισθησεις ειναι ο αγνωστος χ παραγοντας που ερχετε απο εξω δηλαδη καποιο φαινομενο που εποπτευουμε σε καποιο συγκεκριμενο χωρο και περναει σε δευτερο χρονο σαν εμπειρια.
Το χωρο και τον χρονο τα εχουμε μεσα μας και τα εξωτερικευουμε με τις αισθησεις μας.
Οσο για τον τομεα της επιστημης ειναι γεγονος οτι υπαρχει γρηγορη εξελιξη αλλα αυτη συνεπαγεται μονο στον τομεα της εφαρμοσμενης τεχνολογιας.
Δηλαδη η προοδο της επιστημης δεν συνοδευτε με την πνευματικη προοδο και την φιλισοφικη της αναλυση.

Polideukis
21-10-05, 10:49
Αυτο ομως που λες οτι εχουμε πλησιασει την συλληψη του οντως ον μεσω της συγχρονης επιστημης πως το εννοεις;Εγω εχω την εντυπωση οτι η συγχρονη επιστημη ερευνα αποκλειστικα την υλη και δεν δεχετε τον ιδεαλισμο.

Είχα πει ότι
"με τη σύγχρονη Φυσική έχουμε πλησιάσει περισσότερο από ποτέ, αλλά πάλι η φύση περιορίζει τόσο πολύ τον άνθρωπο, ώστε να μην μπορούμε να είμαστε απόλυτα σίγουροι ακόμη και όταν τα πειράματα επιβεβαιώνουν τις θεωρίες."
εννοώντας ότι γνωρίζουμε καλύτερα από ποτέ το σύμπαν στο οποίο ζούμε. Το "καλύτερα από ποτέ" δε σημαίνει απαραίτητα ότι είμαστε λίγο πριν σπάσουμε τα δεσμά. Εξάλλου την τελευταία φορά που το πίστεψαν αυτό διακεκριμένοι επιστήμονες, είδαν το οικοδόμημά τους να καταρρέει στις επόμενες δεκαετίες. Σίγουρα αναφέρομαι στον υλικό κόσμο, αφού ο πνευματικός είναι μάλλον απρόσιτος. Ωστόσο, ερευνώντας τη δομή της ύλης και προσεγγίζοντας τα υποατομικά σωματίδια, η έννοια της ύλης διαφοροποιείται αρκετά από αυτήν που έχουμε καθημερινά στο μυαλό μας. Και η κοσμολογία, όσο γυρνάει πίσω στο χρόνο, τόσο αγγίζει τα όρια της φιλοσοφίας και αρχίζει να αναρωτιέται και η ίδια για το Θεό.

"η προοδο της επιστημης δεν συνοδευτε με την πνευματικη προοδο και την φιλισοφικη της αναλυση."(ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ)

Αυτό δε νομίζω ότι είναι απόλυτο. Οι θεωρητικοί τουλάχιστον επιστήμονες, μέσω της προόδου τους στο αντικείμενό τους, μπορούν δίνοντάς μας καλύτερη εικόνα για τον κόσμο, να βοηθήσουν στην καλλιέργεια του πνεύματος. Εξάλλου και αυτοί είναι άνθρωποι και ως τέτοιοι φιλοσοφούν. Θα συμφωνήσω βέβαια ότι η τεχνολογία είναι λιγότερο "φιλοσοφημένη" και στηρίζεται κυρίως σε οικονομοτεχνικές μελέτες.

Δρ Δημήτριος Γλύκας
24-10-05, 22:34
Ο Πλάτων με αυτή την αναλογία της σπηλιάς και του φωτός θέλει να μας δώσει να κατανοήσουμε νοητικά τη σχέση του φωτός και του σκότους, του ατομικού εαυτού και του Κοσμικού Εαυτού, τις εμπειρίες που ζουν καθημερινά οι άνθρωποι, τα βάσανα, τα εμπόδια, τα προβλήματα υγείας, τις κακές συνήθειες, με την εμπειρία της ζωής, της ομορφιάς της ευτυχίας, του παράδεισου στην γη.
Από που οφείλονται αυτά τα προβλήματα: όπως η φωτιά προβάλει στον τοίχο την σκιά του ατόμου έτσι τα προβλήματα δεν είναι τίποτα άλλο από την προβολή της κατάστασης του εαυτού, εντάσεις, άγχος, κακή διατροφή, χρήση αλκοόλ, καπνίσματος κ.λ.π.
Με ποιο τρόπο εξαφανίζονται τα προβλήματα: πάρα πολύ εύκολά, με την ίδια ευκολία που ένα μικρό σπίρτο εξαφανίζει το σκοτάδι. Το άτομο εισάγει στην ζωή του ένα νέο στοιχείο, το φως, και αυτό επιτυγχάνεται με την εισαγωγή μιας νοητικής τεχνικής του Υπερβατικού Διαλογισμού (http://www.globalcountry.gr) -ανάλογες νοητικές τεχνικές χρησιμοποιούσαν στις ακαδημίες του Πλάτωνος και στα Ελευσίνια μυστήρια.
Ο Υπερβατικός Διαλογισμός χρησιμοποιεί ένα ήχο σαν όχημα -την επωδό όπως περιγράφει Ο Σωκράτης- που δίνει την δυνατότητα στο Νου να κατασταλάξει και να έχει όχι μόνο την νοητική κατανόηση αλλά και την εμπειρία του Φυσικού Νομού του Φωτός του Θεού.
Η εμπειρία αυτού του επιπέδου του ενοποιημένου πεδίου, όπου σύμφωνα με την επιστήμη είναι 3 φορές εκατομμύρια πιο ισχυρό από το πυρηνικό επίπεδο (10 με 33 μηδενικά)-για αυτό ο Πλάτων λέει ότι κάποιος πρέπει να έχει σιγά-σιγά την εμπειρία του- αναπτύσσει το πλήρες δυναμικό του Νου, και εξυψώνει το άτομο σε ανώτερες καταστάσεις συνείδησης.

Όταν το άτομο μπορεί να βιώσει το φως του Θεού μέσω αυτής της πανάρχαιας τεχνικής, που εναρμονίζει την ζωή του με τους νόμους του σύμπαντος, οι νόμοι δηλαδή που διοικούν το αενάως επεκτανόμενο σύμπαν χωρίς λάθος διοικούν την ζωή του ατόμου, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το άτομο να αρχίσει να απολαμβάνει στην ζωή του, Τέλεια Υγεία, μακροβιότητα, Σοφία, ευημερία, εκπλήρωση όλων των επιθυμιών, αρμονία και ειρήνη στις σχέσεις με τους φίλους, την κοινωνία, και περιβάλλον.

Αυτή την μοναδική εμπειρία που έχει κάποιος βιώνοντας το Φως δεν μπορεί να την περιρράψει νοητικά σε κάποιους άλλους που δεν είχαν ποτέ την εμπειρία, πρέπει κάποιος να την βίωση μόνος του μέσω του Νου χρησιμοποιώντας την μέσω του Υπερβατικού Διαλογισμού (http://www.globalcountry.gr) . Όπως κάποιος δεν μπορεί να περιγράψει νοητικά την γεύση του μάνγκο-μόνο όταν φάει κάποιος μάνγκο ξέρει τι είναι μάνγκο- έτσι και οι άλλοι δεν τον πιστεύουν όταν έχει την εμπειρία από το φως, και τον περνούσαν για τρελό και του έλεγαν ότι κάτι έπαθαν τα μάτια του, όπως λέει ο Πλάτων.

Δρ. Δημήτριος Γλύκας
Πτυχιούχος Δάσκαλος του Υπερβατικού Διαλογισμού

Neo_free_me
11-11-05, 19:54
Den mporo na katalavo giati oli epidiokoun na mathoun tropous apeleytherosis
apo ta desma pou epikalountai.Prota apo ola prepi na anarotithoun giati ftasan se ayto to simio.Aytos pisteyo einai kai enas apo tous tropous anazitis tou dromou kai oxi to kathaytou perpatima.
Psixi den iparxi kalos i kakos. Ola ta antilamvanomaste meso aytou pou onomazetai egkefalos.
To spilaio tou Platona pragmatika einai mia apo tis pio apesiodokses theories pou exoun anaptixti kathos perigrafi enas apo tous pio akardous tropous ekmetaleysis tou anthropou. Xtipontas ton nou tou.
Den gnorizoume tin fisi ton desmon. Den gnorizoume tous Desmious.Den gnorizoume poii kratoun ta kladia. Den gnorizoume ton dromo.

Drymonia
12-03-06, 20:46
Ξεθάβω το θέμα της σπηλιάς για να προσθέσω μόνο κάτι που θεωρώ πολύ σημαντικό. Μετά τη περιγραφή της σπηλιάς από τον Σωκράτη, γίνεται λόγος για τα συναισθήματα και τη θέση του φωτισμένου όταν επιστρέψει στη σπηλιά. Ο φωτισμένος φιλόσοφος δεν θέλει να κατέβει και να ζήσει με τους δεσμώτες, ούτε να εμπλακεί στους πόνους ή τις τιμές τους, είτε αυτοί είναι κακοί είτε σπουδαίοι. Και αυτό διότι κανείς δεν μπορεί να τον καταλάβει αν δε μπορέσει κι εκείνος να δει το πραγματικό φως. Αντίθετα, ο φιλόσοφος χλευάζεται και κινδυνεύει να θανατωθεί αν προσπαθήσει να τραβήξει κάποιους. Γι'αυτό και ο καθαρός φιλόσοφος που επιστρέφει δε δύναται να συναναστρέφεται με τους δεσμώτες διότι ούτε να τους αλλάξει μπορεί ούτε να τον κατανοήσουν μπορούν. Υπάρχουν όμως και αυτοί που ενώ είδαν το φως γυρνάνε πίσω και εκμεταλλεύονται τη γνώση τους για να χειραγωγήσουν τους δεσμώτες με υλικές συνήθως απολαβές.

Ας πάμε τώρα στην εποχή μας - και σε κάθε εποχή - και βλέπουμε πως υπάρχουν 2 ειδών "φωτισμένοι" άνθρωποι: οι πραγματικά φωτισμένοι που απομονώνονται ή συναναστρέφονται πραγματικά αγνές ψυχές που δύναται να ανέλθουν ή ομοίους τους, χωρίς υλικά ανταλλάγματα, και οι άλλοι που με πρόσχημα τις ειδικές τους γνώσεις και τις μοναδικές μεταφυσικές τους ικανότητες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τους "δεσμώτες" για το προσωπικό τους όφελος.

Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες ότι η σπηλιά αναπαριστά τη γή, όπως λέει και το υπέροχο άσμα: "εδώ είναι Αττική, φαιό νταμάρι............."

Donnie_Darko
10-10-08, 02:16
«Φαντάσου ένα μακρύ διάδρομο που καταλήγει σε μια μεγάλη, κατασκότεινη σπηλιά (υπόγειο κατοικητήριο). Εκεί μέσα βρίσκονται από την παιδική τους ηλικία αλυσοδεμένοι άνθρωποι πολλοί, σε αλλεπάλληλες σειρές, που κοιτούν μόνο μπροστά, τον τοίχο της σπηλιάς. Σημείωσε, ότι αυτοί οι δεσμώτες δεν μπορούν να κοιτάξουν αριστερά, δεξιά και πίσω. Ούτε τους εαυτούς τους δεν μπορούν να δουν. ΣΆ αυτή την κατάσταση βρίσκονται σΆ όλη τους τη ζωή…

Φαντάσου τώρα, ότι πίσω από τις σειρές των δεσμωτών υπάρχει αναμμένη μια μεγάλη φωτιά. Μπροστά από τη φωτιά και πίσω από τις πλάτες τους, περνοδιαβαίνουν με ταχύτητα άνθρωποι «θαυματοποιοί» (εξουσιαστές) που μεταφέρουν, κρατώντας πάνω στα κεφάλια τους, διάφορα αντικείμενα, των οποίων μόνο τις σκιές βλέπουν οι δεσμώτες να προβάλλονται στον τοίχο της σπηλιάς, εξαιτίας της λάμψης που παρέχει η φωτιά κι ακούν την ηχώ από τις φωνές τους.
Ξαφνικά (εξαίφνης) ένας φυλακισμένος σπάει τα δεσμά του και με βήματα δειλά στην αρχή αλλά σταθερά, βγαίνει από τη σπηλιά, ανεβαίνει στην επιφάνεια της γης και, κάτω από το φως του ήλιου, αντιλαμβάνεται την πλάνη στην οποία ζούσε, όσο καιρό αυτός και οι συνάνθρωποί του ήταν αλυσοδεμένοι στη σπηλιά…»

Τι πιστεύετε ότι βρίσκεται πάνω από την "σπηλιά" ;
Με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι μπορούμε να "φτάσουμε" εκεί ;
και αν τελικά είσαι μόνος εκεί πάνω, αξίζει ;

LuX
10-10-08, 09:39
διαστολη της συνειδησης λεγετε
και υπαρχουν πολλοι διαφορετικοι "τυποι" οντων τους οποιους θα συναντησεις εκει...
εξω απ τις καθορισμενες συχνοτητες που εγκλωβιζουν τις λειτουργιες του εγκεφαλου σου ...
κατι σα το ματριξ δηλαδη .


@

Donnie_Darko
10-10-08, 17:38
διαστολη της συνειδησης λεγετε
και υπαρχουν πολλοι διαφορετικοι "τυποι" οντων τους οποιους θα συναντησεις εκει...
εξω απ τις καθορισμενες συχνοτητες που εγκλωβιζουν τις λειτουργιες του εγκεφαλου σου ...
κατι σα το ματριξ δηλαδη .


Να σε ρωτησω ; εχεις παει και ξερει ; η απλα το διαβασες καπου ; :rolleyes:

Μπορείς να μιλήσεις λίγο αναλυτικότερα και όχι "κωδικοποιημένα"

Φιλικά.