Drymonia
05-12-07, 18:52
..μετά είναι να απορεί κανείς;;
Κάτω από τη βάση το ελληνικό σχολείο
πηγη, ΤΑ ΝΕΑ, 5/12/07
Απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών σε Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά και Κατανόηση Κειμένου
Κάτω από τη βάση παίρνει η Ελλάδα στη σύγκριση ανάμεσα σε 57 χώρες, όσον αφορά την επίδοση 15χρονων μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα, τις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Κατανόηση Κειμένου, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ.
Τα ελληνικά σχολεία καταλαμβάνουν την 36η θέση στην κατανόηση κειμένου, την 38η στις Φυσικές Επιστήμες και την 39η στα Μαθηματικά. «Μεγάλη σημασία έχει η κοινωνία μας να απαιτεί για τα παιδιά μας να έχουν καλή εκπαίδευση στο σχολείο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το σχολείο είναι χώρος σοβαρής εργασίας» είπε στα «ΝΕΑ» ο εθνικός συντονιστής και διαχειριστής της έρευνας Παναγιώτης Καζαντζής, αναπληρωτής καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Η έρευνα Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών (ΡΙSΑ) 2006 διενεργήθηκε πέρυσι υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ και συμμετείχαν περισσοτέροι από 400.000 μαθητές από συνολικά 57 χώρες- 30 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και επιπλέον 27 συμμετέχουσες χώρες. Είναι οι χώρες που κατέχουν περίπου 90% της παγκόσμιας οικονομίας και συνδέουν άμεσα την οικονομική ανάπτυξή τους με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος.
Η χώρα μας συμμετείχε με 192 σχολεία και τα αποτελέσματα προκύπτουν από τις απαντήσεις 4.871
μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα: Κατανόηση Κειμένου, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία κ.λπ.). Σημειώνεται ότι και η περυσινή χρονιά σημαδεύτηκε από πολυήμερες καταλήψεις σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας μας. Τα κενά στα σχολεία ήταν αρκετά, ενώ η σχολική χρονιά χαρακτηρίστηκε από την εισαγωγή νέων βιβλίων αλλά και τις γκάφες του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων. Για το 2006, επίκεντρο ήταν το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών. Η χώρα μας κατατάσσεται στην 28η θέση από τις 30 χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ στο σύνολο των 57 χωρών που έλαβαν μέρος η Ελλάδα καταλαμβάνει την 38η θέση, πολύ κοντά στη Ρωσία, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση στο ίδιο Πρόγραμμα του 2003, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση κατά 20,5 μονάδες. Επίσης, η μέση επίδοση των κοριτσιών το 2006 ήταν υψηλότερη ε κείνης των αγοριών κατά 12 μονάδες.
Οι επιδόσεις
Στην 28η θέση μεταξύ των 30 χωρών μελών του ΟΟΣΑ κατατάσσεται η Ελλάδα και στα Μαθηματικάυψηλότερη επίδοση κατά 14 μονάδες σε σχέση με το 2003- κοντά στην Πορτογαλία και την Ιταλία. Αυτή η μεταβολή αποδίδεται κυρίως στη βελτίωση των χαμηλών και μέτριων επιδόσεων καθώς και στη σημαντική βελτίωση των επιδόσεων των κοριτσιών την περυσινή χρονιά. Όσον αφορά την κατανόηση κειμένου, η μέση επίδοση των μαθητών σημείωσε πτώση κατά 12 μονάδες, καταλαμβάνοντας την 27η θέση, και βρέθηκε κάτω από τον μέσο όρο στη συνολική κατάταξη. Από την κατάταξη της Ελλάδας με βάση το σύνολο των αποτελεσμάτων διαπιστώνεται ότι η χώρα μας σημειώνει επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο και στα τρία γνωστικά αντικείμενα, διατηρώντας περίπου την ίδια θέση κατάταξης για κάθε γνωστικό αντικείμενο και στις τρεις φάσεις της εφαρμογής του Προγράμματος ΡΙSΑ, δηλαδή το 2000, το 2003 και 2006.
Καλύτερα τα κορίτσια
Ανάμεσα στις 30 χώρες του ΟΟΣΑ η Ελλάδα παρουσιάζει στην Κατανόηση Κειμένου τη μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης αγοριών- κοριτσιών, όπου τα κορίτσια έχουν κατά 57 μονάδες υψηλότερη επίδοση. Το 2003 η αντίστοιχη επίδοση των κοριτσιών υπερείχε των αγοριών κατά 37 μονάδες. Δεν υπήρξε όμως σημαντική διαφορά στις επιδόσεις των κοριτσιών στην Κατανόηση Κειμένου το 2006 σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοσή τους το 2003.
«Προκύπτουν συμπεράσματα που όλοι πρέπει να αξιολογήσουμε και να οδηγηθούμε στα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών αλλά και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος» σχολίασε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης. «Λείπουν τα μέτρα στήριξης των μαθητών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης παραμένει εδώ και δεκαετίας σε πολύ χαμηλά επίπεδα και προβλήματα όπως η στελέχωση των σχολείων με προσωπικό από την αρχή της χρονιάς και η πρωινή λειτουργία τους, θέματα αυτονόητα σε άλλες χώρες, για τη δική μας παραμένουν άλυτα».
http://www.alfavita.gr/typos/typos024.jpg
Κάτω από τη βάση το ελληνικό σχολείο
πηγη, ΤΑ ΝΕΑ, 5/12/07
Απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών σε Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά και Κατανόηση Κειμένου
Κάτω από τη βάση παίρνει η Ελλάδα στη σύγκριση ανάμεσα σε 57 χώρες, όσον αφορά την επίδοση 15χρονων μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα, τις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Κατανόηση Κειμένου, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ.
Τα ελληνικά σχολεία καταλαμβάνουν την 36η θέση στην κατανόηση κειμένου, την 38η στις Φυσικές Επιστήμες και την 39η στα Μαθηματικά. «Μεγάλη σημασία έχει η κοινωνία μας να απαιτεί για τα παιδιά μας να έχουν καλή εκπαίδευση στο σχολείο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι το σχολείο είναι χώρος σοβαρής εργασίας» είπε στα «ΝΕΑ» ο εθνικός συντονιστής και διαχειριστής της έρευνας Παναγιώτης Καζαντζής, αναπληρωτής καθηγητής Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Η έρευνα Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών (ΡΙSΑ) 2006 διενεργήθηκε πέρυσι υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ και συμμετείχαν περισσοτέροι από 400.000 μαθητές από συνολικά 57 χώρες- 30 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ και επιπλέον 27 συμμετέχουσες χώρες. Είναι οι χώρες που κατέχουν περίπου 90% της παγκόσμιας οικονομίας και συνδέουν άμεσα την οικονομική ανάπτυξή τους με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους συστήματος.
Η χώρα μας συμμετείχε με 192 σχολεία και τα αποτελέσματα προκύπτουν από τις απαντήσεις 4.871
μαθητών σε τρία γνωστικά αντικείμενα: Κατανόηση Κειμένου, Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία κ.λπ.). Σημειώνεται ότι και η περυσινή χρονιά σημαδεύτηκε από πολυήμερες καταλήψεις σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας μας. Τα κενά στα σχολεία ήταν αρκετά, ενώ η σχολική χρονιά χαρακτηρίστηκε από την εισαγωγή νέων βιβλίων αλλά και τις γκάφες του υπουργείου Παιδείας κατά τη διάρκεια των Πανελληνίων Εξετάσεων. Για το 2006, επίκεντρο ήταν το γνωστικό αντικείμενο των Φυσικών Επιστημών. Η χώρα μας κατατάσσεται στην 28η θέση από τις 30 χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ στο σύνολο των 57 χωρών που έλαβαν μέρος η Ελλάδα καταλαμβάνει την 38η θέση, πολύ κοντά στη Ρωσία, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Όσον αφορά την επίδοση των μαθητών σε σχέση με την προηγούμενη αξιολόγηση στο ίδιο Πρόγραμμα του 2003, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση κατά 20,5 μονάδες. Επίσης, η μέση επίδοση των κοριτσιών το 2006 ήταν υψηλότερη ε κείνης των αγοριών κατά 12 μονάδες.
Οι επιδόσεις
Στην 28η θέση μεταξύ των 30 χωρών μελών του ΟΟΣΑ κατατάσσεται η Ελλάδα και στα Μαθηματικάυψηλότερη επίδοση κατά 14 μονάδες σε σχέση με το 2003- κοντά στην Πορτογαλία και την Ιταλία. Αυτή η μεταβολή αποδίδεται κυρίως στη βελτίωση των χαμηλών και μέτριων επιδόσεων καθώς και στη σημαντική βελτίωση των επιδόσεων των κοριτσιών την περυσινή χρονιά. Όσον αφορά την κατανόηση κειμένου, η μέση επίδοση των μαθητών σημείωσε πτώση κατά 12 μονάδες, καταλαμβάνοντας την 27η θέση, και βρέθηκε κάτω από τον μέσο όρο στη συνολική κατάταξη. Από την κατάταξη της Ελλάδας με βάση το σύνολο των αποτελεσμάτων διαπιστώνεται ότι η χώρα μας σημειώνει επιδόσεις κάτω από τον μέσο όρο και στα τρία γνωστικά αντικείμενα, διατηρώντας περίπου την ίδια θέση κατάταξης για κάθε γνωστικό αντικείμενο και στις τρεις φάσεις της εφαρμογής του Προγράμματος ΡΙSΑ, δηλαδή το 2000, το 2003 και 2006.
Καλύτερα τα κορίτσια
Ανάμεσα στις 30 χώρες του ΟΟΣΑ η Ελλάδα παρουσιάζει στην Κατανόηση Κειμένου τη μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης αγοριών- κοριτσιών, όπου τα κορίτσια έχουν κατά 57 μονάδες υψηλότερη επίδοση. Το 2003 η αντίστοιχη επίδοση των κοριτσιών υπερείχε των αγοριών κατά 37 μονάδες. Δεν υπήρξε όμως σημαντική διαφορά στις επιδόσεις των κοριτσιών στην Κατανόηση Κειμένου το 2006 σε σχέση με την αντίστοιχη επίδοσή τους το 2003.
«Προκύπτουν συμπεράσματα που όλοι πρέπει να αξιολογήσουμε και να οδηγηθούμε στα αναγκαία μέτρα για τη βελτίωση των επιδόσεων των μαθητών αλλά και της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος» σχολίασε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Γρηγόρης Καλομοίρης. «Λείπουν τα μέτρα στήριξης των μαθητών που προέρχονται από χαμηλά κοινωνικά στρώματα, η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης παραμένει εδώ και δεκαετίας σε πολύ χαμηλά επίπεδα και προβλήματα όπως η στελέχωση των σχολείων με προσωπικό από την αρχή της χρονιάς και η πρωινή λειτουργία τους, θέματα αυτονόητα σε άλλες χώρες, για τη δική μας παραμένουν άλυτα».
http://www.alfavita.gr/typos/typos024.jpg