Το forum του μεταφυσικού

Το forum του μεταφυσικού (http://www.metafysiko.gr/forum/index.php)
-   Το ανεξήγητο στο χώρο των τεχνών (http://www.metafysiko.gr/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Οι στίχοι των Radiohead (http://www.metafysiko.gr/forum/showthread.php?t=3673)

Jimi 11-03-08 18:44

Οι στίχοι των Radiohead

Ένα συγκρότημα που πάντοτε μου προξενούσαν ιδιαίτερη εντύπωση οι στίχοι του είναι οι γνωστοί και καθόλου εξαιρετέοι Radiohead. Θυμάμαι ότι είχα διαβάσει κάποτε σε μια συνέντευξη του τραγουδιστή Thom Yorke, ότι η βασικότερη πηγή έμπνευσής του είναι τα ίδια του τα όνειρα! Πιστεύω ότι όποιος ασχοληθεί με τη στιχογραφία του γκρουπ θα βρει πολλά ενδιαφέροντα σημεία, πολλές φορές σκοτεινά και δυσερμήνευτα! Παρακάτω παραθέτω κάποια αποσπάσματα που φανερώνουν μια διάθεση φυγής, μια αίσθηση "ξεχωριστότητας", ή ακόμα και περίεργες εμπειρίες (εξωσωματικές...;;;). Μπορεί να είμαι λίγο υπερβολικός (ίσως λόγω των ενδιαφερόντων μου) και οι ερμηνείες μου κάπως αυθαίρετες, ωστόσο πιστεύω ότι οι «ονειρικές καταστάσεις» στα τραγούδια τους είναι αρκετά εμφανείς! Ποια είναι η δική σας άποψη;

ΥΓ: Δώστε έμφαση στους στίχους των “The gloaming”, “Pyramid song”, “How to Disappear Completely”...

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ IN RAINBOWS (2007)

“Bodysnatchers”: I have no idea what I am talking about / I am trapped in this body and can't get out… They got a skin and they put me in / They got a skin and they put me in

“Weird Fishes/Arpeggi”: I'll hit the bottom / Hit the bottom and escape / Escape

“Jigsaw Falling into Place”: The walls abandon shape… This place is on a mission… The beat goes round and round / The beat goes round and round / I never really got there / I just pretended that I had… You've got a light you can feel it on your back / You've got a light you can feel it on your back

“Videotape”: When I'm at the pearly gates / This will be on my videotape, my videotape / Mephistopheles is just beneath / and he's reaching up to grab me… No matter what happens now / You shouldn't be afraid

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ HAIL TO THE THIEF (2003)

“Go to sleep”: This is how I end up getting sucked in / “Over my dead body”… I'm gonna go to sleep / Let this wash all over me… May pretty horses / Come to you / As you sleep / I'm gonna go to sleep / Let this wash / All over me

“Where I end and you begin”: I am up in the clouds / I am up in the clouds / and I can't and I can't come down

“The Gloaming”: Funny haha funny how… When the walls bend / When the walls bend / With your breathing / With your breathing… When the walls bend / When the walls bend / With your breathing / With your breathing / With your breathing… They will suck you down / To the otherside

“There there”: In pitch dark I go walking in your landscape… just because you feel it doesnt mean it's there. / just because you feel it doesnt mean it's there.

“I will”: I will / lay me down / in a bunker / underground… I won't let this happen to my children / meet the real world coming out of your shell

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ AMNESIAC (2001)

“Pyramid song”: Ι jumped in the river and what did I see? / black-eyed angels swimming with me / a moon full of stars and astral cars / all the figures Ι used to see all my lovers were there with me / all my past and futures / and we all went to heaven in a little row boat… there was nothing to fear and nothing to doubt

“Pull/Pulk Revolving Doors”: There are doors that open by themselves / There are sliding doors / And there are secret doors / There are doors that lock / And doors that don't / There are doors that let you in and out / But never open / And there are trapdoors / That you can't come back from

“Like spinning plates”: I'm living in cloud cuckoo land. / And this just feels like spinning plates / Our bodies floating down the muddy river.

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ KID A (2000)

“How to Disappear Completely”: That there / That's not me / I go / Where I please / I walk through walls / I float down the Liffey / I'm not here / This isn't happening / I'm not here / I'm not here (το καλύτερο κομμάτι του δίσκου... απΆ τΆ αγαπημένα μου)

“In limbo”: Trapdoors that open / I spiral down… You're living in a fantasy world / You're living in a fantasy world

“Idioteque”: Here I'm allowed / Everything all of the time / Here I'm allowed / Everything all of the time

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ OK COMPUTER (1997)

“Subterranean homesick alien”: Up above / aliens hover / making home movies / for the folks back home… I wish that they'd sweep down in a country lane, / late at night when I'm driving. / Take me on board their beautiful ship, / show me the world as I'd love to see it… I'd tell all my friends but they'd never believe me, / They'd think that I'd finally lost it completely. / I'd show them the stars and the meaning of life.

“Climbing up the walls”: And either way you turn / I'll be there / Open up your skull / I'll be there / Climbing up the walls… It's always best when the light is off / It's always better on the outside / Fifteen blows to the back of your head / Fifteen blows to your mind

“The tourist”: Sometimes I get overcharged, / that's when you see sparks. / They ask me where the hell I'm going? / At a 1000 feet per second

ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΣΚΟ THE BENDS (1995)

“Fake plastic trees”: She looks like the real thing / She tastes like the real thing / My fake plastic love… But I can't help the feeling / I can blow through the ceiling / If I just turn and run

“Bones”: And I used to fly like Peter Pan / All the children flew when I touched their hands

“Nice dream”: I call up my friend, the good angel / But she's out with her answerphone / She says she would love to come help but / The sea would electrocute us all… If you think that you're strong enough / If you think you belong enough

“Sulk”: Each time it comes it eats me alive / I try to behave but it eats me alive / So I declare a holiday / Fall asleep, Drift away

Ηλιας 11-03-08 19:21

Καταπληκτική μπάντα - η απαπημένη μου, και πολύ κοντα ακολουθούν οι Sigur Ros.

Ο Yorke πολλές φορές λέει και ξελέει για τις πηγές εμπνευσής του. Εχω ακούσει δεκάδες εκδοχές για αυτές τις πηγές στις συνεντεύξεις του. Πολλοί στιχοι πάντως ειναι καταπληκτικοι, άλλοι εντελώς δυσνόητοι. Πχ. αλλου έχω ακούσει πως όταν ήταν φοιτητης δούλευε σε ψυχιατρείο/κλινική για το χαρτζιλικι και απο εκει μάζευε όλα τα περιεργα που άκουγε και τα έκανε τραγούδια...

Ιδού και ένα ωραιο βιντεάκι απο το τελευταίο τους tour που ξεκίνησε στην Κοπεγχαγη (ήμουν εκει :) ). Το 15 Step στην παρθενική του live εκτελεση:

http://www.youtube.com/watch?v=da1_n0u4ARQ

Απέριττος 12-03-08 08:24

Καλημέρα.. επειδή κάποιοι απο εμάς δεν είμαστε και πολύ καλοί γνώστες των Αγγλικών και με την ευκαιρία το λέω σε όλους όσους βάζουν ξενόγλωσσα κείμενα, μήπως θα ήταν ευγενικό και λογικό να υπήρχε και μια στοιχειώδης μετάφραση των στίχων; Ευχαριστώ...

Jimi 16-03-08 01:15

Παράθεση:

Αρχική Δημοσίευση από Απέριττος
Καλημέρα.. επειδή κάποιοι απο εμάς δεν είμαστε και πολύ καλοί γνώστες των Αγγλικών και με την ευκαιρία το λέω σε όλους όσους βάζουν ξενόγλωσσα κείμενα, μήπως θα ήταν ευγενικό και λογικό να υπήρχε και μια στοιχειώδης μετάφραση των στίχων; Ευχαριστώ...

Βεβαίως, επιτρέψτε μου να κάνω μια επιλογή:

"Αστείο χαχα αστείο πώς.... Όταν οι τοίχοι λυγίζουν / Όταν οι τοίχοι λυγίζουν / Με την αναπνοή σου / Με την αναπνοή σου... / Όταν οι τοίχοι λυγίζουν / Όταν οι τοίχοι λυγίζουν / Με την αναπνοή σου / Με την αναπνοή σου / Με την αναπνοή σου... Θα σε ρουφήξουν κάτω / στην άλλη πλευρά"

"Πήδηξα στο ποτάμι και τι είδα; / αγγέλους με μαύρα μάτια να κολυμπούν μαζί μου / ένα φεγγάρι γεμάτο αστέρια και αστρικά αμάξια / όλες οι μορφές που έβλεπα όλοι οι εραστές μου ήταν εκεί μαζί μου / όλο μου το παρελθόν και το μέλλον / και όλοι πήγαμε στον παράδεισο μέσα σε μια μικρή βάρκα... Δεν υπήρχε τίποτα να φοβηθούμε και τίποτα να αμφιβάλουμε"

"Εκείνο εκεί / Εκείνο δεν είμαι εγώ / Πηγαίνω / Όπου μου αρέσει / Περπατώ μέσα από τοίχους / Επιπλέω στον Liffey (νομίζω είναι ένας ποταμός) / Δεν είμαι εδώ / Αυτό δε συμβαίνει / Δεν είμαι εδώ / Δεν είμαι εδώ"

"Υπάρχουν πόρτες που ανοίγουν μόνες τους / Υπάρχουν συρόμενες πόρτες / Και υπάρχουν κρυφές πόρτες / Υπάρχουν πόρτες που κλειδώνουν / Και πόρτες που δεν κλειδώνουν / Υπάρχουν πόρτες που σε αφήνουν μέσα και έξω / Αλλά ποτέ δεν ανοίγουν / Και υπάρχουν πόρτες παγίδες / Που δεν ξανάρχεσαι πίσω"

Όλες οι ώρες είναι GMT +2. Η ώρα τώρα είναι 00:09.

Forum engine powered by : vBulletin Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.