Παράθεση:
Αρχική Δημοσίευση από charles2008
Ξέρεις τι είναι αυτό που αμφισβήτησα στην πρώτη μου δημοσίευση?
Η έννοια της γνώσης .Μπορούμε να μιλήσουμε για γνώση σε μια συζήτηση σχετικά με κάτι που δεν έχει οριοθετηθεί ? Ποια είναι η πηγή αυτής της γνώσης , ποιος την έφερε στην επιφάνεια και ποιος μας εγγυάται την ορθότητα και την ευστοχία της? Μπορώ να δεχτώ τον όρο πληροφορία με την έννοια ενός στοιχείου που προσπαθεί να προσεγγίσει ένα ζήτημα , να θέσει μια παράμετρο , βασιζόμενο σε κάποιο υπάρχον γεγονός. Ο όρος γνώση φαντάζει απόλυτος , πόσο μάλλον ο όρος επιστήμη (επι + ίσταμαι) σε ζητήματα που μόνο θεωρητικά μπορούν να προσεγγιστούν.
Αναφέρομαι βέβαια σε θέματα στα οποία όπως πριν ανέφερα το σύστημα των θετικών επιστημών αποβαίνει άκαρπο.
|
Γνώση είναι η αντίληψη του
πώς έχουν τα πράγματα , ποιοί
Συμπαντικοί Νόμοι λειτουργούν ή εφαρμόζονται κατά περίπτωση, και εξαρτάται
σε ποιό επίπεδο λειτουργούμε, το οποίο επίπεδο
καθορίζει ενδεχομένως και
τα όρια της Γνώσης που είναι επιτρεπτά στην κατανόησή τους από εμάς.
Αντικειμενική ( φανερή ) πηγή νομίζω πως είναι δύσκολο - μάλλον απίθανο - να ευρεθεί.
Γνώση, σημαίνει και
ικανότητα ενέργειας ( action ).
Και ικανότητα ενέργειας σε κάποια ανώτερα επίπεδα, σημαίνει πιθανή
καταστροφή...
Φαντάσου τι θα γίνει,
αν, σε υποθετικό παράδειγμα, "
δοθεί" η γνώση της δέσμευσης της ηλιακής ενέργειας σε ποσότητα που θα τροφοδοτούσε την Αθήνα για δέκα μέρες με ρεύμα, με την χρησιμοποίηση π.χ. ενός καθρέπτη, ενός λίτρου νερού, μιάς συστοιχίας συσσωρευτών και της εφεύρεσης "Χ" που εφαρμόζει ένα συμπαντικό Νόμο και κοστίζει μόνο ένα ευρώ - και πέντε λεπτά της ώρας για την εφαρμογή της,
σε όλους ανεξαίρετα...
Σε τέτοια περίπτωση, δεν θα έδινα στην Ανθρωπότητα και σε όλο τον Πλανήτη περισσότερο από ένα μήνα ζωή...
Μήπως, λοιπόν, για να αποκτήσει κάποιος περισσότερη και ουσιαστική "Γνώση"
προϋποθέτει και κατάλληλη προεργασία/
μύηση στον εαυτό του;
Και μήπως τελικά, η "
μύηση" σε κάποιους τομείς παίζει σπουδαίο και σημαντικότατο ρόλο; Μην παραβλέπουμε δε, ότι η "μύηση" είναι/ήταν
προοδευτική, σε στάδια, βήμα - βήμα...
-Γιατί, άραγε;
Μη δότε τα Ιερά τοις κυσί!
Υπάρχουν πηγές που μπορεί κανείς να πιεί νερό.
Είναι όμως σε απόκρημνα μέρη, και επιβάλλεται να "
γυμνασθεί" κατάλληλα, ώστε ή να σκαρφαλώσει, ή να καταρριχηθεί για να φτάσει τις πηγές σώος και αβλαβής...
Έτσι αποκτάται η "
επέκεινα" Γνώση.
Και συνδυάζεται με τις γνώσεις που αποκτούμε στον κόσμο και το επίπεδό μας με τις Φυσικές/Θεωρητικές Επιστήμες, αλλά
και με τις Κλασσικές, που μας μαθαίνουν τον
συνειρμό και την
σύνθεση των στοιχείων προς παραγωγή συμπερασμάτων, όπως και
διευρύνουν την οξύνοιά μας στην κατανόηση
αφηρημένων Ιδεών και Εννοιών.