Αρκετά ενδιαφέρουσες οι απόψεις...
ως υποθέσεις εργασίας!
Θα χωρίσω την απάντησή μου σε 4 μέρη
για να μπορέσω και να απαντήσω καλύτερα
αλλά και να μου απαντήσετε καλύτερα (εφ' όσον
το θέλετε).
1) Αδάμ και Εύα
Καταρχάς... αφού θα "μελετήσουμε" κάτι που αναφέρεται
σε ένα συγκεκριμένο βιβλίο, θα ήταν καλό να δούμε τι
λέει το βιβλίο αυτό και όχι άλλα.. "παράπλευρα"..
Έτσι, το πρώτο όνομα της γυναίκας του Αδάμ ήταν
Ζωή (δεν μπορώ να κάνω παράθεση αυτή τη στιγμή
εδάφιο και κεφάλαιο, αλλά είναι στη γέννεση, το πρώτο
βιβλίο της Π.Δ.)
Λίγες σειρές παρακάτω, ο "συγγραφέας" του Κεφαλαίου
ονομάζει την γυναίκα Εύα.
2)Γνώση
Κάποιος παραπάνω (ή σε προηγούμενη σελίδα) έγραψε πως
η γνώση είναι δύναμη και δεν πρέπει να την έχουν όλοι...
(είτε εντός είτε εκτός εισαγωγικών το "δεν πρέπει")
Το point δεν είναι η δύναμη της γνώσης, διότι η δύναμη
από μόνη της δεν συνεπάγεται και την άσκησή της. Θέλει
και το κατάλληλο "μέσο".
Ο κύριος λόγος της "προφύλαξης" της γνώσης είναι η ευθύνη
και οι υποχρεώσεις που φέρει η απόκτηση της γνώσης.
Κάτι που εντέχνως αποκρύπτεται και από τους πολέμιους των/της
θρησκειών/θρησκείας αλλά και από τους προασπιστές!
(κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει κάποιον στο συμπέρασμα
οτι ίσως τα αντίθετα στρατόπεδα δεν είναι και τόσο αντίθετα)
Και όταν λέω ευθύνη και υποχρέωση... δεν λέω για κάποια
ανώτερη ηθική ή ό,τι άλλο....
3)Πίστευε και μη....
Τελικά, όσο περνάει ο καιρός... ανακαλύπτω αφενός την σοφία
της γλώσσας μας και αφετέρου την σοφία της φράσης αυτής...
Ούτε με κόμμα είναι ούτε χωρίς!
Είναι και τα δύο!
Όσο για το Πίστευε, και μη ερεύνα
θα ήθελα να σας θυμίσω ένα παραμυθάκι...
εκείνο με το παιδί, τον πατέρα και τον γάιδαρο.
Που πηγαίνανε ένα ταξίδι.
Στην αρχή ήταν πάνω στον γάιδαρο μόνο ο γιος αλλά
επειδή ο κόσμος το σχολίασε κατέβηκε ο γιος και ανέβηκε
ο πατέρας.
(-Μα τι γιος είναι τούτος, αφήνει τον πατέρα του να πηγαίνει
με τα πόδια και εκείνος με το γάιδαρο)
Ύστερα, επειδή ο κόσμος το σχολίασε, κατέβηκε ο πατέρας
και πηγαίνανε και οι δύο με τα πόδια και τραβάγανε και το
γαιδούρι.
(-Μα τι πατέρας είναι τούτος, αφήνει τον γιο του να πηγαίνει
με τα πόδια και εκείνος με το γάιδαρο)
Μετά, επειδή ο κόσμος το ξανασχολίασε, ανεβήκανε και οι δύο
πάνω στο γαιδούρι.
(-Μα καλά, χαζοί είναι; Έχουν το γάιδαρο και εκείνοι πάνε με τα πόδια
Στο τέλος, ο γάιδαρος τα 'φτυσε και ψόφησε.
Εάν.. πιστεύανε, και δεν ερευνούσαν, θα το είχαν το γαιδούρι!
4)Συνοψίζοντας
Έτσι, αφενός ούτε ο όφις ούτε και το ζευγάρι τιμωρήθηκαν...
και αφετέρου το πιστεύεις, και να μην ερευνάς αλλά και το
είτε πιστεύεις είτε όχι, να ερευνάς, είναι χρήσιμα.
Αυτό που γίνεται... είναι απλά ένας μηχανισμός της φύσης..
μια δικλίδα, που πολύ σοφά δεν αφήνει τους πάντες να το
κατανοήσουν...
και ούτε πρόκειται.. είτε τους το πει κάποιος, είτε όχι!