#1
|
|||
|
|||
Ο μυθος του σπηλαιου του Πλατωνα.
Οσοι απο εσας ετυχε να διαβασουν για το μυθο του σπηλαιου του Πλατωνα και στην συνεχεια για την αναλυση του απο τον ιδιο το φιλοσοφο θα καταλαβαν οτι ο Πλατωνας αναφερωνταν αλιγορικα στο μυθο οπου οι δεσμιοι του σπηλαιου εβλεπαν τις σκιες (παθη) που προερχονταν απο την αντανακλαση της φωτιας και τον αντικειμενων που βρισκονταν πισω τους και νομιζαν οτι αυτη ηταν η πραγματικοτητα.Και μιας και ηταν αλυσοδεμενοι και δεν μπορουσαν να βγουν απο το σπηλαιο αγνοουσαν τον ηλιο(θεο)και την ωραιοτητα της φυσης απο την πανδεσια χρωματων που χαριζει ο ηλιος.Και μας λεει ο Πλατωνας οτι αν μεταφεραν βιαια εναν απο τους δεσμιους εξω απο το σπηλαιο και αυτος εβλεπε τον ηλιο για πρωτη φορα θα πονουσαν τα ματια του γιατι μεσα απο το σπηλαιο που ζουσε σκοτεινα και φωτειζονταν μονο απο μια φωτια δεν θα ειχε συνηθησει και θα ηθελε να επιστρεψει στην συγουρια του σπηλαιου.Ομως αν κατορθωνε σιγα σιγα να συνηθησει το φως του ηλιου και εβλεπε την πραγματικη εικονα και ωραιοτητα της φυσης δεν θα ηθελε συγουρα να επιστρεψει στις ψευδαισθησεις που βιωνε στο σπηλαιο.Και αν επεστρεφε στο σπηλαιο να διηγηθει οτι βιωσε θα τον περνουσαν για τρελο και θα του λεγαν οτι κατι παθαν τα ματια του.Θα ηθελα να αναλυσουμε περισσοτερο το μυθο του Πλατωνα και πως θα μπορουσαμε να ξεφυγουμε απο τα δεσμα των παθων μας που μας φυλακιζουν στην προσωπικη φυλακη μας και μας κανει να ζουμε σαν μοναδες και πως θα μπορουσαμε να πλησιασουμε το αληθινο φως το υπερτατο ον.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ : 14-10-05 στις 08:11 |
#2
|
||||
|
||||
file mou pisteuo oti ola exoun ena timima to thema einai an emis i idioi imaste diatehimeni na plirosiume to kostos kai exoume tin tolmi na gonistoume kata ton pathon mas pragma epipono, kai me makri disvato dromo opoios akolouthisi auto ton dromo. se tria pragma ta prepi na kiriarxisi sta afrodisia, ston ipno, kai sto fagito, xriazetai diladi tin apoliti kiriarxia ayton ton trion basikon pragmaton.me tin elpida oti tha mporesoume na vgoume kai emis apo auto to spileo kai na doume to ontos on
|
#3
|
||||
|
||||
Πώς κατέληξες σε αυτές τις 3 κατηγορίες παθών; Τα πάθη που υποκύπτει ο άνθρωπος είναι ευρείας φύσεως. Με ποια λογική τα κατηγοριοποίησες;
Π.χ. το πάθος με την απόκτηση υλικών αγαθών που κατατάσσεται; Ευχαριστώ!
__________________
Έτρεχα σας το ορκίζομαι. Έτρεχα χωρίς να κοιτάω τους άλλους. Έτρεχα και προσπερνούσα. Έτρεχα μέχρι που κατάλαβα ότι τερμάτισα. Και βρέθηκα μόνος μου.... |
#4
|
||||
|
||||
file mou ta pathi inai ontos eurias fiseos ostoso ine sigekrimena. aytos pou endiaferete gia tin pneumatiki proodo,i an thelis gia gia mia anoteri stasi zois mpori na xekinisi apo opou theli analoga me tis dinamistou kai simfona me tin psixiki tou idiosistasi afou sto telos exei na kerdisi.aplos ego exo apodexti meta apo ereuna kai praxi oti auti einai i sosti vasi gia kapoinon pou theli na exi mia pneumatiki zoi.
|
#5
|
|||
|
|||
Όταν λες να κυριαρχήσει σε αυτά τα πράγματα, τι ακριβώς εννοείς; Θεωρείς ότι αυτά τα τρία πράγματα είναι μόνο η αρχή; Πως συνδέονται με τα υπόλοιπα πάθη;
__________________
ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ |
#6
|
|||
|
|||
Παθη ειναι οτι ποθουμε απο υλικα αγαθα και η προσκοληση σε πραξεις που εχουν υλιστικη υποσταση.Ειναι δηλαδη οτι εχει καθιερωθει και προσδιοριζει την σημερινη κοινωνια κανοντας μας αχορταγες καταναλωτικες μηχανες και υποδουλους των σαρκικων υδονων μας ξεχνωντας οτι μεσα στην υλικη υποσταση του σωματος μας υπαρχη και η ψυχη που ειναι ουσια θεικη και πρεπει να τηνει και να πλησιαση την αρχικη θεικη ουσια απο οπου προηρθε.
Αλλα εκτος απο τα παθη θα πρεπει να ελεγχουμε και τα συναισθηματα μας και μην τροφοδοτουμε τον εαυτο μας με αρνητικη ενεργεια (μισος,φθονος,ζηλεια κ.τ.λ) αλλα αντιθετα η αυρα μας θα πρεπει να ειναι καθαρη και συντονισμενη με θετικη ενεργεια ωστε καποτε να ταυτηστη μετο θειο δημιουργο. Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ : 06-07-05 στις 22:45 |
#7
|
||||
|
||||
o antropos os gnoston apotelite apo soma psixi kai pneuma. pigi ton pathon i ton <<asthenion >> inai i kaki isiropoia metaxi auton ton trion somaton. px as paroume tin trofi, i trofi ine vasikos paragon tis metalaxis tis siniditotitas oti trome metalasete se energia, se skepsi, i skepsi ginete logos, kai o logos praxi. metalasete diladi genikatera oli i simperifora tou anthropou. to gnosto rito oti trome imaste.
oso i anthropoi trone kreas ta trogontai kai metaxi tous |
#8
|
||||
|
||||
Αν και έχουμε ξεφύγει από το θέμα, δεν μπορώ να μην θέσω κάποιο ερώτημα για αυτό που διάβασα παραπάνω... Αν ο άνθρωπος είναι σκ...ψυχος, ό,τι και να φάει τα ίδια θα κάνει. Η ρήση: Είμαστε ό,τι τρώμε έχει εντελώς διαφορετική και πιο υλιστική βάση και επεξήγηση.
Αν είναι στην φύση του ατόμου να πράττει το κακό, τσουκνίδες, κόλλιαντρο και μωλώχες να μασουλάει όλη μέρα, τα ίδια θα κάνει. Άντε το πολύ-πολύ να μειωθούν οι δυνάμεις του... Η βούληση θα παραμένει... Να επιστρέφαμε στον μύθο του σπηλαίου ίσως...;
__________________
Έτρεχα σας το ορκίζομαι. Έτρεχα χωρίς να κοιτάω τους άλλους. Έτρεχα και προσπερνούσα. Έτρεχα μέχρι που κατάλαβα ότι τερμάτισα. Και βρέθηκα μόνος μου.... |
#9
|
||||
|
||||
Προσωπικα διαφωνω με την ιδεα οτι τα ανθρωπινα παθη ειναι κατι το κακο το οποιο πρεπει να αποβαλλουμε προς χαριν μιας προκατ "πνευματικοτητας".
Θα θυμισω τους Επικουριους φιλοσοφους, που εδοξασαν την απολαυση καθεαυτη, καθως και την Ινδικη ταντρικη φιλοσοφια που χρησιμοποιει την ερωτικη πραξη ως μεσον για την επιτευξη της νιρβανα. Ας ειμαστε λοιπον προσεκτικοι πριν καταδικασουμε τις απολαυσεις του σωματος
__________________
"And you shall know the truth, and the truth shall make you free." "καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς." John 8:32 Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Voel : 07-07-05 στις 15:47 |
#10
|
||||
|
||||
as epistrepsoume lipon ston mitho. thelo na rotiso pos kai giati vrethikame se auto to spileo, kai pios ine o pio endedigmenos tropos etsi oste na mporesoume kapoia mera na doume to ontos on?
Η αλήθεια η είναι κρυμμένη στον βυθώ η δεν υπάρχει Δημοκριτος voel Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Enialios : 07-07-05 στις 14:34 |
Εργαλεία Θεμάτων | |
Τρόποι εμφάνισης | |
|
|