Σαφώς οι άνθρωποι έχουν εσωτερικές ανάγκες και αναζητήσεις όπου τα ιερατεία
φροντίζουν να ικανοποιούν με υποκατάστατα και δεισιδαιμονίες. Αυτό δεν συμβαίνει
μόνο στην περίφημη ορθοδοξία αλλά σε ΟΛΑ τα ιερατεία ΟΛΟΥ του κόσμου
ακόμη και στα ιερατεία της αρχαίας ελληνικής θρησκείας (όταν αυτά είχαν οργανωθεί πλέον)
έχουμε πληροφορίες για καταδίωξη καινοτόμων ιδεών, επιστημόνων, ερευνητών
και ακόμη σε πολλές από αυτές τις πληροφορίες μαθαίνουμε πως ο Πλάτωνας δεν ήταν
και τόσο ακέραιος αλλά φρόντιζε ακόμη και να οικειοποιείται ιδέες και εργασίες
ανταγωνιστών του αφού πρώτα εξαφάνιζε τα στοιχεία που θα τον ενοχοποιούσαν.
Η ασφάλεια της κοινωνικής αδικίας εντοπίζεται ΠΑΝΤΑ μέσα στις δεισιδαιμονίες που
επιβάλλουν οι εκκλησιαστικές και λαϊκές αρχές.
Η επιστήμη απαιτεί να είμαστε απελευθερωμένοι από τη χοντροειδή δεισιδαιμονία αλλά
και από τη χοντροειδή αδικία ταυτοχρόνως. Η απελευθέρωση από τις δεισιδαιμονίες
είναι μια αναγκαία αλλά όχι επαρκής συνθήκη για την επιστήμη.
Επίσης είναι γεγονός το ότι οι πολιτικές και κοινωνικές επαναστάσεις συνοδεύονται
ΠΑΝΤΑ με σκεπτικισμό στη θρησκεία και άνοδος της επιστήμης και φιλοσοφικής σκέψης.
τον 3 ο αιώνα π.Χ. ο πλανήτης μας χαρτογραφήθηκε και μετρήθηκε επακριβώς από
τον Έλληνα επιστήμονα Ερατοσθένη που εργαζόταν στην Αίγυπτο. Ο Ερατοσθένης
ήταν ο διευθυντής της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας που ήταν το κέντρο της επιστήμης
και της γνώσης στον αρχαίο κόσμο.
Ο Αριστοτέλης είχε υποστηρίξει ότι η ανθρωπότητα χωριζόταν στους Έλληνες και στους
υπόλοιπους που αποκαλούσε βαρβάρους. Επίσης υποστήριζε ότι οι Έλληνες έπρεπε να
διατηρηθούν καθαροί φυλετικά. Πίστευε και έλεγε πως στους Έλληνες άρμοζε να σκλαβώνουν
άλλους ανθρώπους. Ο Ερατοσθένης κατέκρινε τον Αριστοτέλη για τον σοβινισμό του.
Πίστευε ότι υπήρχε καλό και κακό σε κάθε έθνος. (και είχε απόλυτο δίκιο) Οι αδιάφορες
διαμαρτυρίες του "βιβλιοθηκάριου" Ερατοσθένη δεν αποτελούσαν πρόκληση για τις επικρατούσες
προκαταλήψεις των Ελλήνων ούτε ενόχλησαν ποτέ κανένα βασιλιά. Πέρασαν απαρατήρητες.
Οι Πτολεμαίοι είχαν το προσόν να υποστηρίζουν την πρόοδο της γνώσης. Ο Πτολεμαίος ο Β
ο Φιλάδελφος ίδρυσε την βιβλιοθήκη και συγκέντρωσε εκεί όλη την τότε γνώση. Οι δημοφιλείς
ιδέες για τη φύση του σύμπαντος αμφισβητούνταν και κάποιες από αυτές απορρίπτονταν . . .
προτείνονταν νέες ιδέες και ανακάλυπταν ότι εναρμονιζόταν καλύτερα με τα γεγονότα.
Υπήρχαν ευρηματικές προτάσεις, έντονες συζητήσεις, λαμπροί συλλογισμοί και ο θησαυρός
της ανθρώπινης γνώσης που προέκυψε καταγράφτηκε και διατηρήθηκε για αιώνες στα ράφια
της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας.
Με άλλα λόγια , η επιστήμη ενηλικιώθηκε σε αυτή τη βιβλιοθήκη.
Οι Πτολεμαίοι δεν συνέλεγαν απλά παλιές γνώσεις αλλά υποστήριζαν την επιστημονική
έρευνα και παρήγαγαν νέες γνώσεις. Τα αποτελέσματα ήταν καταπληκτικά
Ο Ερατοσθένης υπολόγισε επακριβώς το μέγεθος της Γης. Ο Ίππαρχος ανακάλυψε την μετάπτωση
των ισημερινών και προεξόφλησε πως τα άστρα γεννιούνται και πεθαίνουν, κατέγραψε το μέγεθος
και τη θέση τους. Ο Ευκλείδης έγραψε ένα σπουδαίο εγχειρίδιο γεωμετρίας με εξαιρετικά κομψές
αποδείξεις το οποίο οι άνθρωποι διδάσκονταν για 23 αιώνες. Ο Γαληνός έγραψε σπουδαία έργα για
την ίαση και ανατομία τα οποία κυριάρχησαν μέχρι και την αναγέννηση .
Υπήρξαν έζησαν και στεγάστηκαν δεκάδες σπουδαίοι λόγιοι με εκατοντάδες θεμελιώδεις ανακαλύψεις.
Ο Απολλώνιος ο Περγαίος μελέτησε την παραβολή και την έλλειψη, καμπύλες που σήμερα
γνωρίζουμε ότι περιγράφουν την τροχιά των σωμάτων που πέφτουν σε ένα πεδίο βαρύτητας
και διαστημικών οχημάτων που ταξιδεύουν μεταξύ πλανητών. Ο Ηρων ο Αλεξανδρεύς εφηύρε
τις ατμομηχανές και τους οδοντωτούς τροχούς , ήταν ο συγγραφέας του πρώτου βιβλίου για ρομπότ. . .
Φανταστείτε πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος μας αν . . . .
αν οι ανακαλύψεις είχαν επεξηγηθεί και χρησιμοποιηθεί για το καλό όλων.
Αν η ανθρώπινη σκοπιά του Ερατοσθένη είχε υιοθετηθεί και εφαρμοσθεί ευρέως.
Αλλά δυστυχώς ΔΕΝ συνέβη κάτι τέτοιο. . . Η ανθρωπότητα έχασε μια ευκαιρία
Η Αλεξάνδρεια ήταν η μεγαλύτερη πόλη που γνώρισε ο τότε δυτικός κόσμος.
Άνθρωποι από όλα τα έθνη έρχονταν εδώ να ζήσουν, να εμπορευτούν, να μάθουν .
Κάθε μέρα το λιμάνι κατακλυζόταν από εμπόρους τουρίστες λόγιους. Εδώ η λέξη
"Κοσμοπολίτης" απέκτησε την πραγματική έννοια του πολίτη του σύμπαντος
και όχι του έθνους . . .πολίτης του κόσμου.
Εδώ φυτεύτηκε ο σπόρος του σύγχρονου κόσμου μας.
Γιατί δεν ρίζωσε ούτε άνθισε ;
Γιατί αντί να προκόψει η ανθρωπότητα βυθίστηκε σε βαθύ ύπνο για χίλια σκοτεινά χρόνια
μέχρι ο Κολόμβος ο Νεύτων και οι σύγχρονοί τους να ανακαλύψουν ξανά την δουλειά που είχε γίνει εδώ ;
Τι λάθος έγινε ;
Η απάντηση δεν είναι απλή. Δεν μπορώ να το εξηγήσω αυτό αλλά μπορώ να πω ένα πράγμα
Δεν υπάρχει ούτε ένα στοιχείο σε όλη την ιστορία της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας
ότι κάποιος από τους επιφανείς λόγιους και επιστήμονες που δούλευαν εδώ αμφισβήτησε ποτέ
σοβαρά του έστω και μια πολιτική οικονομική ή θρησκευτική παραδοχή της κοινωνίας στην οποία ζούσαν.
Η μονιμότητα των αστέρων αμφισβητήθηκε, η δουλεία όμως ΟΥΔΕΠΟΤΕ αμφισβητήθηκε.
Η επιστήμη και η γνώση ήταν μονοπώλιο των λίγων προνομιούχων. Οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης
δεν είχαν την παραμικρή ιδέα για τις σπουδαίες ανακαλύψεις που γινόταν εντός αυτών των τειχών.
Πως θα μπορούσαν να μάθουν άλλωστε αφού τα ευρήματα ούτε επεξηγούνταν ούτε διαδίδονταν
ούτε τους ωφελούσαν σε τίποτα. Η επιστήμη δεν αποτελούσε μέρος της καθημερινότητά τους.
Οι ανακαλύψεις στη μηχανική ή στην υδροδυναμική ή στην τεχνολογία του ατμού εφαρμόστηκαν
κυρίως για την τελειοποίηση των όπλων , την προαγωγή των προκαταλήψεων και την
ψυχαγωγία των βασιλιάδων και της αριστοκρατίας.
Οι επιστήμονες φαίνεται πως δεν αντελήφθησαν ποτέ τις τεράστιες δυνατότητες των
μηχανών να ελευθερώσουν τους ανθρώπους από την κοπιαστική επαναληπτική βασανιστική εργασία.
Τα σπουδαία αυτά πνευματικά επιτεύγματα της αρχαιότητας είχαν λίγες πρακτικές εφαρμογές.
Η επιστήμη ΠΟΤΕ δεν κατέκτησε την φαντασία ούτε την συνείδηση του λαού, του πλήθους.
Το πλήθος παρέμεινε "όχλος". Η επιστήμη δεν τους προσέφερε κανένα αντίβαρο στην αποτελμάτωση
καμία υπόσχεση, καμία αισιοδοξία. Κανένα αντίβαρο στην πιο απεχθή κοινωνική υποχώρηση και
διολίσθηση προς τον μυστικισμό και σκοταδισμό.
Και όταν οι σκοταδιστές ήρθαν να κάψουν την βιβλιοθήκη . . . κανείς δεν υπήρχε να τους σταματήσει.
Όταν οι σκοταδιστές δολοφόνησαν τον τελευταίο επιστήμονα, την Υπατία, κανείς δεν ενοχλήθηκε,
κανείς δεν βγήκε στο δρόμο να την βοηθήσει, κανείς δεν της άνοιξε την πόρτα να την σώσει.
Η ευθύνη για την καταστροφή της Βιβλιοθήκης και ο Μεσαίωνας που ακολούθησε ΔΕΝ βαρύνει
τους "σκοταδιστές" αλλά τις αιτίες πρέπει να τις αναζητήσεις μέσα στον τότε ελληνισμό
και επιστημονικό κόσμο. Οι συνήθεις ύποπτοι "εβραιομασώνοι" που φταίνε για τα πάντα και
χριστιανοί μοναχοί είναι ουσιαστικά αθώοι, εννοώ πως αυτή είναι η δουλειά τους (ο σκοταδισμός)
και την έκαναν με συνέπεια και επαγγελματισμό. Είναι η φτηνή δικαιολογία να τα ρίχνουμε
όλα σε αυτούς για να δραπετεύσουμε απ τις πραγματικές ευθύνες και αιτίες αυτής της συμφοράς.
Αυτοί είναι απλά εκπαιδευτικά θύματα αφού απέτυχαν οι πραγματικά σοφοί να τους μορφώσουν
και να τους εντάξουν ομαλά στην κοινωνία.
Για κάθε ήττα φταις εσύ που ήσουν κατώτερος των περιστάσεων και όχι ο αντίπαλός σου.
Μην ψάχνουμε λοιπόν να βρούμε "αλλού" την αιτία των κακών για να αισθανθούμε πιο
όμορφα. και με λιγότερες ενοχές. Αυτό για μένα αγαπητή μου συνφορουμίτες είναι το
πραγματικά τραγικό. Να μην διδασκόμαστε απ τα λάθη μας αλλά να είμαστε πανέτοιμοι
να τα επαναλάβουμε με την πρώτη ευκαιρία αν μας τα προσφέρουν με ένα διαφορετικό
καμουφλάζ.
Δε ξέρω αν με «πιάνετε» , ε ;
Αυτά τα ολίγα για την περίφημη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και τον μεσαίωνα που ακολούθησε.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Litsa : 30-07-07 στις 11:17
|