Νομίζω πως η πρόταση τελικά δεν αντέχει στην κριτική και όσοι την αποδέχονται σαν
ακλόνητη αλήθεια το κάνουν γιατί αυτό είναι ένας σταθμός για να θεμελιώσουν άλλες
αστήρικτες και απαρχαιωμένες δοξασίες. Εσείς τι λέτε ;
Για το β) « σε 400 χρόνια σημειώνονται 94 εξεγέρσεις και μικροεπαναστασεις κατά του κατακτητή,
και σε ΟΛΕΣ μετέχει ο κλήρος , μάλιστα μερικές είναι ΥΠΟΚΙΝΟΥΜΕΝΕΣ από τον κλήρο»
Κατ αρχάς εξεγέρσεις και μικροεπαναστάσεις συνέβαιναν και συμβαίνουν σε όλα
τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Εξεγέρσεις έκαναν ακόμα και οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι
για τους δικούς τους λόγους και μάλιστα ήταν εξίσου αιματηρή η διάλυση των
σωμάτων των γενιτσάρων στην Πόλη από τον Σουλτάνο. Το θέμα όμως είναι ότι
παίρνουμε ιστορικά στοιχεία και εκεί εκ των υστέρων χτίζουμε την προπαγάνδα,
έτσι εδώ μαθαίνουμε ότι οι ραγιάδες δεν θα επαναστατούσαν χωρίς την δράση
και βοήθεια του Πατριαρχείου κάτι που όλοι οι άλλοι λαοί έκαναν και χωρίς Ορθοδοξία.
Μετά, οι 94 εξεγέρσεις μικροεπαναστάσεις δεν καταλογίζονται σε ΟΛΕΣ τις περιοχές
και κοινότητες των ελλήνων αλλά σε διαφορετικές κάθε φορά επικράτειες.
Είναι ο συνολικός αριθμός των εξεγέρσεων που σημειώθηκαν αποσπασματικά.
Οι επαναστάσεις που είχαν μεγαλύτερη έκταση ήταν πολύ λιγότερες.
Το αξιοπερίεργο είναι πως το σώμα της εκκλησίας συνεχίζει απτόητο να ηγείται του
ποιμνίου του (και να το φορολογεί) ακόμη και μετά από 94 εξεγέρσεις που μάλιστα
μερικές τις έχει υποκινήσει. Θα έλεγα πως εδώ έχει αναπτυχθεί η τεχνογνωσία
του πώς να μπορεί να επιβιώνει και να διαιωνίζεται σαν οργανισμός και κάτω από τις πιο
αντίξοες συνθήκες. Πώς να μπορεί να υπηρετεί το αφεντικό τον Σουλτάνο και πως
ταυτόχρονα να μπορεί να ρίχνει στάχτη στα μάτια του κόσμου και να αλλοιώνει
την ιστορία για να επωφελείται υστεροφημία.
Για το γ) «Η εκκλησία διέσωσε την πολιτισμική μας ταυτότητα»
Οι πολιτισμικές ταυτότητες είναι ούτως ή άλλως εξελίξιμες.
Οι έλληνες έχουν αλλάξει τουλάχιστον μια φορά ταυτότητα όταν μετατράπηκαν
σε χριστιανούς. Να μην αναφέρω όταν έγιναν κοσμοπολίτες κατά την ελληνιστική
εποχή ή πολίτες του Ρωμαικού κράτους αργότερα . . .
Γιατί να μας ενοχλεί τόσο πολύ μην αλλοιωθεί και καλά η ταυτότητα του έλληνα ορθόδοξου;
Δηλαδή γιατί θα πρέπει να είμαστε ευγνώμονες που διατηρήθηκε το θρήσκευμα ΟΧ
στις ταυτότητες και να μην ενοχληθούμε που δεν έχουμε πλέον επαφή με την κλασική ελλάδα;
Άλλωστε υπάρχει έμπρακτη ανταγωνιστική υπόθεση.
Συγκρίνοντας την πορεία του ελληνισμού των Κυκλάδων Επτανήσιων και άλλων περιοχών
που επηρεάσθηκαν και κυριεύθηκαν απ τους Λατίνους αντιλαμβανόμαστε πως ο ελληνισμός
θα μπορούσε να διασώσει την, ούτως ή άλλως αλλοτριωμένη ταυτότητά του
(συγκρινόμενη με την κλασική εποχή) και μέσα από άλλες διόδους με πολύ επιτυχία..
Με την ανθενωτική επιλογή αυτό που καταφέραμε να γεμίσουμε εξισλαμισμένους
έλληνες στην αντίπερα όχθη και να διαιωνίζεται έτσι μια αντιπαλότητα και να
μας χαρίζει ένα αβάστακτο κόστος σε εξοπλισμούς και τσαμπουκάδες στο Αιγαίο κλπ .
Και το πότε θα εξομαλυνθεί αυτό. . . ο θεός και η ψυχή του. Και όλα αυτά για να σώσουμε
την πολιτιστική μας ταυτότητα.
Δυστυχώς όμως η πολιτισμική ταυτότητα έχει προ πολλού εξαλειφθεί.
Στην συνέχεια τις όποιες επιλογές του κλήρου και τα όποια τερτίπια του που κοστίζουν
τα πάνδεινα στο έθνος βαφτίζονται «σωτήριες κινήσεις» και αρχίζουμε ομαδικώς τον λαϊκισμό
για να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα και να ανακαλύψουμε τα αδιέξοδα και τους μονόδρομους .
Για τους περισσότερους σήμερα ελλάδα είναι πολλά ενωμένα μεταξύ τους χωράφια (και μόνο αυτό)
και ελληνικός πολιτισμός ότι βρίσκουμε εκτεθειμένο σε μουσεία, ερυθρόμορφοι
και μελανόμορφοι αμφορείς, μερικά αγάλματα που δεν πρόλαβαν να τα ασβεστοποιήσουν
και κάποιες φιλοσοφίες που άμα μάθεις μερικά τσιτάτα μπορείς να κάνεις πιο εύκολα
καμάκι σε λυσσασμένες για σεξ τουρίστριες και να εντυπωσιάσεις κανένα γερμαναρά
με ελληνιστική παιδεία. Κατά τα άλλα, βαθιά νυχτωμένοι. Γνωρίζουν σχεδόν τα πάντα
για την εβραϊκή μυθολογία και σχεδόν τίποτα για την ελληνική.
Για να διασωθεί η πολιτισμική κληρονομιά πρέπει να αμφισβητήσουμε να ερευνήσουμε
και να αποδείξουμε και τίποτα από αυτά δεν γίνεται σήμερα.
|